Весић: Моравски коридор готов до краја 2025, пројектовање пута Краљево - Нови Пазар завршавамо у другој половини 2026.
Нови пројекти до краја године.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструткуре Горан Весић изјавио је у парламенту да ће до краја ове године на Моравском коридору бити завршена деоница од Кошева до Врњачке бање, до 1. јуна наредне године од Прељине до Адрана, а до краја наредне године и последња деоница од Краљева до Врњачке бање.
-Планирано је било да се ове године ради само до Трстеника, али и од Прељине до Адрана. Било је протеста, сада је све решено и омогућено је извођачу да ради. Радимо пуном паром тај део и очекујем да до 1. јуна завршимо део Прељина – Адрани, са петљом Мрчајевци и скоро ћемо спојити Краљево - рекао је Весић у парламенту одговарајући на питања посланика СПДС Бранимира Јовановића.
Изразио је уверење да ће деоница од Врњачке бање до Адрана бити завршена до краја наредне године.
-Завршићемо комплетан ауто-пут од 112 километара, да спојимо ауто-пут Београд – Ниш и ’Милош Велики’. То је једна од наших најважнијих саобраћајница - рекао је Весић.
Подсетио је да је се гради „Осмех Војводине“, као и ауто-пут кроз Банат, док је у плану градња брзе саобраћајнице према Вршцу, која се пројектује.
-Остаје да е покрије Шумадија. Зато је важна брза саобраћајница ’Карађорђе’, која ће спојити Младеновац, Тополу, Аранђеловац, Лазаревац. Тиме ћемо премрежити Шумадију и омогућити да људи живе и раде у свом крају, привући нове инвестиције и развој туризма - указао је министар.
Он је навео да се брза саобраћајница Краљаво - Нови Пазар тек пројектује, те да ће пројектовање бити завршено у другој половини 2026. Тада ће, додао је, почетак и динамика радова, зависити од средстава.
Указао је да је та брза саобраћајница важна јер ће повезати и Рашку.
Биће дуга укупно 94,7 километара – 83,4 киометара између Краљева и Новог Пазара, и додатних 11,3 километара до Јариња.
-Та брза саобраћајница ће бити важна за наше сународнике са севера Косова и Метохије, јер ће од административних прелаза имати пут ка свим местима у Србији - рекао је Весић.
Објаснио је да ће укључење на нову брзу саобрћајницу Краљево – Нови Пазар бити на петљи Адрани, али да она већим делом неће ићи трасом постојећег пута.
Најавио је да ће, након пројектовања тог пута, бити организована презентација у Новом Пазару и Рашки, како би се у свим месним заједницацма упознали са тим где ће пролазити нов пут.
-Тиме ћемо нашу долину Ибра, српску краљевску долину, потпуно отворити и омогућити да људи виде шта тамо имамо… Тамо су Жича, Студеница, Дежева, Петрова црква, Градац, Стара и Нова Павлица… Зато је, утз развој тог краја, важно што ће наша историја постати доступна свима - указао је Весић.
Навео је и да се са ЕУ приводи крају пројектовање обнове пруге Сталаћ – Краљево – Рудница, која ће бити настављена и до Новог Пазара.
Такође, најавио је и изградњу дуго обћавање обилазнице око Новог Пазара.
-Када буде завршено пројектовање пута Краљево – Нови Пазар, у другој половини 2026. бићемо спремни да видимо са Министарством финансија када ћемо имати средства да то радимо. То ће значити живот за тај крај - додао је Весић.
Када је реч о путу од Врњачке бање према Гочу, чији је део обновљен, на питање када ће бити довршено још осам километара до те планине, Весић је рекао да је држава урадила обновљени део, али да обнова и друге деонице није у плану ове године.
-Врњачка бања добија излаз на ауто-пут, морамо мало да распоредимо.. Захтева има много, то неће бити рађено ове године, а следеће ћемо разговарати. Важно је да Гоч буде добро повезан због туризма, радиће се и гондола из Бање… Највећи део пута је урађен - додао је Весић.
На питање да ли држава може да подржи радове на кружном току у Краљеву, којим би се растеретиле соабраћајне гужве у том граду, министар је рекао да може, али да то није фер.
-Држава је урадила много локалних путева. Знам да локалне самоуправе немају увек довољно средстава, али држава улаже много у локалне саобраћајнице. Следеће године предвиђено је да се издвоји за обнову 2.000 километара локалних путева, што може да се уради за 200-250 милиона евра. Толико се никад није радило локалних путева у Србији. А, општине би морале да ураде атарске путеве, јер не може за све да се чека влада - рекао је Весић и додао да има општина које то успрешно раде, попут Шапца.