Весић: Пробне вожње на прузи Нови Сад-Суботица од 15. септембра, пуштање у саобраћај почетком децембра
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић изјавио је да ће од 15. септембра почети пробне вожње на прузи Нови Сад-Суботица и да ћемо већ почетком децембра, како је најавио председник Србије Александар Вучић, моћи да се возимо брзим возом између Београда и Суботице, за шта ће бити потребно сат и 12 минута
Весић је, гостујући на телевизији Хепи, подсетио да је пруга Нови Сад-Суботица део пројекта изградње брзе пруге између Будимпеште и Атине која ће бити дуга 1.512 километара, а пролазиће кроз Суботицу, Нови Сад, Београд, Ниш, Скопље, Солун.
![Struja i pare](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2024/02/25/mixcollage-25-feb-2024-07-42-pm-5765.jpg?itok=KpPaZIyC)
Електричар Златко открива који уређај ТРОШИ НАЈВИШЕ СТРУЈЕ: Ко је убица буџета, зашто трошак није исти по целој Србији и да ли да ГАСИМО БОЈЛЕР ИЛИ НЕ
![Tomislav MomiroviÄ](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2024/02/25/426206803_1116063279844716_7338372039657236774_n.jpg?itok=NN2998YX)
Момировић: Србија има најатрактивнији режим спољнотрговинских споразума у Европи
![AI](https://www.sd.rs/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2024/02/25/nenaslovljeni_dizajn_7.jpg?itok=gtqrsdDh)
Ово ће у будућности бити 10 најплаћенијих послова на свету
- Завршили смо део брзе пруге од Београда до Новог Сада. Председник Вучић је најавио да ћемо до 30. јула завршити пругу између Новог Сада и Суботице, а од 15. септембра почеће пробне вожње том пругом и већ почетком децембра, како је предсеник најавио, моћи ћемо да се возимо брзим возом између Београда и Суботице - рекао је Весић.
Он је навео да Мађарска завршава свој део пруге, од Суботице до Будимпеште, која би требало да буде готова 2026. године, а пуштена у саобраћај 2027, те додао да ће се од Београда до Будимпеште стизати за мање од три сата.
У међувремену, навео је да почети да се ради пруга од Београда до Ниша дужине 230 километара, за шта је ЕУ одвојила средства.
- Већ радимо деоницу Ниш-Брестовац дужине 23 километара, такође уз подршку ЕУ и кандидовали смо се, заједно са Владом Северне Македоније, за пругу која треба да споји Ниш и Скопље - рекао је Весић и додао да ћемо на тај начин, имајући у виду изградњу пруге до Будимпеште, имати пругу од Будимпеште до Скопља.
Подсетио је да је после договора председника Вучића и премијера Грчке Киријакоса Мицотакиса, Грчка одлучила да уђе у пројекат брзе пруге.
- Они сада реконструишу своју пругу Атина-Солун и донели су одлуку да граде пругу од Солуна до Идоменија, односно границе између Грчке и Северне Македоније тако да остаје само да се заврши деоница између Скопља и Идоменија и имаћемо 1.512 километара брзу пругу од Будимпеште до Атине - рекао је Весић.
Говорећи о радовима на путној инфрструктури, навео је да је до 2012. године изграђено 596 километара аутопутева, а да је од те године до данас већ изграђено 468 километара.
- Тренутно градимо 643 километара аутопутева и брзих саобраћајница од чега ће 487 километара бити завршено до 2027. године, а само у овој години треба да завршимо 166 километара аутопутева и брзих саобраћајница - рекао је Весић.
С тим у вези, навео је да ће на мрежу аутопутева и брзих саобраћајница бити прикључени Краљево, Лозница, Трстеник, Пожаревац, Ваљево, Пожега… Од Пожеге ће се, навео је, градити два нова аутопута од којих је један према Котроману и Вишеграду, а други према Бољарама односно према Црној Гори. Када је у питању Београд, навео је да све велике инфраструктурне пројекте на територији престонице ради Република од којих је највећи метро.
- Истовремено са метроом радимо и на пројекту београдске железнице, односно проширења капацитета БГ воза. Радићемо пругу од Земун поља до Сурчина дужине око 18 километара која ће повезати будући национални стадион, центар Сурчина и аеродром "Никола Тесла" - рекао је Весић и додао да ће та пруга бити продужена до Обреновца.
Између осталог, навео је да се ради на проширењу капацитета пруге која води до Барајева и Лазаревца, као и према Младеновцу и Сопоту.
- То значи да ћемо, када будемо све то завршили, имати 20 или 25 полазака возом дневно из Младеновца за Београд што значи да ће моћи да се живи у Младеновцу, а ради у Београду - додао је Весић.