Вучевић и Весић обишли радове на изградњи подвожњака на прузи НС- Суботица-Келебија
Пројекат изградње и реконструкције брзе пруге Београд-Будимпешта је најбољи пример онога што је у програм Владе Републике Србије стављено као "Скок у будућност", рекао је премијер Милош Вучевић
Председник Владе Републике Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић, у пратњи председнице Покрајинске Владе Маје Гојковић и градоначелника Суботице Стевана Бакића, обишли су данас у Суботици радове на изградњи подвожњака према пројекту модернизације и реконструкције деонице пруге Нови Сад - Суботица - државна граница Келебија.
-Ово није само питање инфраструктурних радова који су веома захтевни и изазовни, ово су ствари које мењају и крвну слику и изглед Србије. Ствари које ће променити и Суботицу и Бачку Тополу, Кулу и Врбас, замислите да ће неко ог Београда до Суботице путовати возом за 80 минута - рекао је Вучевић.
То је, како је додао, деловало нестварно и већина људи би вам се вероватно насмејала у лице и рекла да маштате и да обећавате нешто што не можете да испуните, али да, то је могуће.
Како је истакао, пре 150 година је стигла пруга и железница у Суботицу и она је са доласком пруге добила додатни квалитет и постала у правом смислу речи град у тадашњој Аустроугарској, а данас Суботица са брзом пругом добија нешто ново и што ће допринети да се још брже развија да људи више остају у том граду, да буду и веће плате и пимања, да се боље бизнис развија, да има већи број туриста.
-Рекао сам градоначелнику Суботице Стевану Бакићу да ће Суботичани тек видети колико ће овај пројекат да покрене цео град. У суштинском смислу ово за грађане значи брже и безбедније путовање, мање времена на пут из једног града у други, од посла до куће или од куће до факултета, а то све значи више времена за вађу породицу и пријатеље, вашу децу и драге људе - рекао је он.
Овакви велики инфраструктурни радови директно подижу бруто друштвени производ државе и из тога ми можемо да подижемо плате и пензије, нагласио је.
-Стога ово није питање само пруге, вагона и возова, ово је суштина која доноси да нам расту плате и пензије и да нам буде бољи живот. Након што се пројекат приведе крају у Србији, што је до краја године, чекамо после наше мађарске пријатеље и браћу, да се спојимо недалеко одавде и да путујете од Београда до Будимпеште за два и по сата. То ће бити нова димензија Србије - навео је Вучевић.
Прелепа железничка станица у Суботици се реконструише, рекао је он и додао да је она практично споменик културе, а да ће постати место јавног живота где ће људи долазити да се скупљају, попију кафу, купе сувенир.
-Као што неки градови имају аеродром, то ће за овај град бити железничка станица. Исто важи и за сва места која су на овој траси - нагласио је премијер.
Министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Горан Весић истакао је да са поносом данас може да каже да се брза пруга Нови Сад - Суботица завршава и биће најбрже изграђена брза пруга на свету.
-Поносан сам и срећан због великог успеха кинеских компанија које раде на овом пројекту, али и на нас у Републици Србији, јер ће пруга, када буде завршена, бити најбрже изграђена брза пруга на свету, умајући у виду број километара и време изградње - рекао је Весић.
Подсетио је да су на изградњи почели 1. јула 2022. године, а биће завршена, подвукао је - 30. јула ове године.
Додао је да је на 108 километара брзе пруге, на деоници од Новог Сада до Суботице, постављено 280 километара шина, будући да у станицама има и више колосека.
-До сада је постављено 260 километара, што је 93 одсто, а постављена је и комплетна контактмна мрежа, као и сигнализација. Након завршетка, почеће пробе, прво статичке, па динамичке. Статичке пробе почеће 30. јула, док ће динамичке трајати од 23. септембра до 11. октобра - прецизирао је министар.
Додао је да је током изградње, урађено 12 станица, од којих три нове - Руменка, Врбас и Мали Иђош-Ловћенац као заједничка станица.
Као посебно значајно је издвојио то што је изграђено 58 мостова, надвожњака и подвожњака, односно укупно 78 ако се рачунају и они мањи, за пролазак животиња, али и воде.
Навео је да је на траси пруге било 54 укрштања са другим видовима саобраћаја, а сада више нема ниједног, што значи да пруга данас далеко безбеднија. Само у Суботици, каже, урађено је седам таквих објеката, што је био посебан изазов.
-Хвала свима, а посебно грађанима Суботице, јер није лако имати радове у центру града, али успели смо да организујемо живот у граду, и поред радова и до 30. јула свих тих седам објеката биће готово - рекао је Весић.
Изградња брзе пруге показала је да Србија итекако уме да изводи и најкомолексније пројекте, а тек је чекају нови послови и пројекти.
-Хвала кинеским партнерима, ова пруга је и доказ како Србија технолошки напредује и издиже се по томе изнад других земаља Западног Балкана, па и неких европских земаља - рекао је министар Весић.
Амбасадор Кине у Србији, Ли Минг, се захвалио српском народу и српској Влади који су указали поверење кинеским компанијама и што су допустили да заједничким снагама Србија и Кина изграде један нови пут, како је навео, пут будућности и наде.
-Јако сам срећан што данас могу да присуствујем овој активности. Пруга Београд – Будимпешта је веома важан и кључан пројекат сарадње Кине и Србије. Приликом предходне посете председника Си Ђи Пинга Србији оба председника су потписала споразум, у ком постоји посебан члан и посебан део који се односи на ову пругу и овај пројекат, којим су они исказали велику подршку и одобравање самог завршетка овог пројекта - рекао је Ли.
Истакао је да му је велика част што данас са председником Владе Републике Србије, министром грашевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, председницом Покрајинске Владе и градоначелником Суботице, сведочи овом великом тренутку и напретку радова у Суботици.
-Уз нашу заједничку сарадњу, уложен труд, сигурно можемо да успемо у овом пројекту. Ово је важан тренутак за заједничку изградњу појаса и пута Кине и Србије. Радујемо се и благовременом и правовременом завршетку радова на прузи и да на тај начин убрзамо развој дуже читаве трасе, као и да тиме побољшамо живот српског становништва - рекао је Ли.
Да се у будућности очекује и реконструкција банатске пруге најаво је председник Владе Републике Србије, Вучевић, те казао да се за тај пројекат чекају партнери.
-Реконструкција пруге Панчево-Суботица, односно Панчево, Зрењаним, Кикинда Суботица, подразумева да ће возови њом моћи да се кречу 120 километара на сат и тиме ће и тај део наше државе добити исту шансу да се развија и даљуди буду задовољни. Томе треба додати и ауто-пут који креће да се ради, Зрењанин-Нови Сад, онда видите да и Банат осим ветра има нешто што ће бити на понос свим Банаћанима - додао је он.
Извор: Србија Данас