ЗБОГ МОГУЋЕ НЕСТАШИЦЕ ОВА ЕВРОПСКА СИЛА РАЗВИЛА ПЛАН: Литијум ће вадити из подземних геотермалних вода
У складу са зеленим договором, само до краја деценије, европском тржишту биће потребно 15 пута више батерија за електричне аутомобиле.
А главни снабдевач могла би бити Немачка јер предњачи у отварању погона за производњу литијумских батерија и планира вађење литијума из подземних геотермалних вода.
"СОКО" ЋЕ УСКОРО ВОЗИТИ И ДО НИША! Велика вест за грађане Србије: Од Београда до југа за само САТ И ПО ВРЕМЕНА
ЕВРОПА НА РУБУ ЕКОНОМСКЕ КАТАСТРОФЕ ЗБОГ УКРАЈИНЕ! Могућа су два сценарија, а ниједан не доноси добро
КАКО ПЕНЗИОНЕРИ МОГУ ДА ТРАЖЕ ПРЕРАЧУН ПРИМАЊА? Детаљни кораци - на ово је посебно важно обратити пажњу
Услов је еколошка технологија, коју развијају. Дубине "сланих језера" испод тока реке Рајне су највећа налазишта литијума у Европи. На светској листи по резервама које премашују 2,7 милиона тона литијума, Немачка је на деветом месту. Упркос тим огромним ресурсима и даље се бојажљиво приступа и испитивању и евентуалној експлоатацији литијума.
- Људи су забринути, као и свуда у Европи где имате густу насељеност, људи не воле да живе поред складишта отпада. Али узимамо литијум из земаља као што су Чиле, Аргентина, у будућности вероватно и Боливија. Мислим да морамо да преузмемо нашу одговорност уколико имамо ресурсе и можемо да произведемо литијум овде, требало би да га производимо овде - навео је др Јенс Гример са Технолошког института "Карлсруе".
Актуелна су четири пројекта, два развијањем нове технологије покушавају да избегну еколошку штету у експлоатацији. Процес предвиђа вађење геотермалних подземних вода које су богате литијумом из дубине од три до пет километара.
Литијум би се издвајао филтрирањем у електранама, а отпадна вода поново враћала у те дубине чиме се, тврде геолози, спречава загађење.