АМЕРИКАНЦИ СЕ ЗАСИТИЛИ КУПОВИНЕ?! "Црни петак" ослабио, али је онлајн продаја процветала!
Продаја у класичним продавницама у САД током Дана захвалности и "црног петка" благо је смањена у односу на исти период лани, али је и даље била снажна, док је онлајн продаја двоцифрено увећана.
Класична продаја је током та два дана пала 1,5 одсто, док је просечна потрошња по купцу била нижа 1,4 одсто, наводи РитејлНекст.
Према прелиминарним подацима, Американци су у класичним продавницама у четвртак и петак оставили 12,10 милијарди долара у односу на 12,29 милијарди из истог периода прошле године.
Слабљење значаја "црног петка"?
Подаци указују на слабљење значаја "црног петка", који је до пре неколико година означавао почетак празничне шопинг сезоне, будући да све више малопродаваца снижења поциње да нуди раније током месеца, а отворени су и на Дан захвалности.
Након прошлогодишње разочаравајуће продаје током Дана захвалности и "црног петка", малопродајни објекти су додатно спустили цене да би привукли још купаца.
ШоперТрек наводи су купци током Дана захвалности у радњама оставили 1,8 милијарди долара, а током "црног петка" 10,4 милијарде. Оснивач компаније ШоперТрек, Бил Мартин, напоменуо је да је на продају током "црног петка" више утицала чињеница да попусти трају од почетка новембра него то што су радње биле отворене и на Дан захвалности.
Најбоље су "ишли" електронски уређаји и играчке, док је продаја одеће била слабија упркос значајним снижењима.
Напредак онлајн продаје
Према подацима Адоби дигитал индекса, онлајн продаја је на Дан захвалности и "црни петак" достигла 4,47 милијади долара, 18 одсто више у односу на прошлогодишњи период и изнад очекивања аналитичара који су прогнозирали продају вредну 4,35 милијарди долара.
Адоби прати више од 80 одсто свих онлајн трансакција водећих 100 малопродаваца у САД. Попуст на онлајн куповину је током оба дана износио у просеку 25 одсто, слично као прошле године, наводи истраживач Адобија, Тамара Гафни.