АНАЛИЗА: Најтраженији половни аутомобили у Србији у 2014. години (ФОТО)
Који половни аутомобили су најтраженији и најпродаванији у Србији, колико су возачи спремни да издвоје за куповину возила и шта су основни критеријуми према којима се руководи просечан становник наше земље приликом одабира половног аутомобила, утврђено је истраживањем тржишта које је урадио сајт www.polovniautomobili.com.
Возачи у Србији дефинитивно највише воле немачке аутомобиле и како ствари стоје, то се још дуго неће променити. Напротив, ова наклоност постала је традиција. Најбољи доказ за ову констатацију јесте податак да су у топ пет најтраженијих половних аутомобила у нашој земљи на прва четири места „Немци“.
Редослед је следећи: најтраженији су Volkswagen модели, а затим следе Опел, Ауди, Bmw и „уљез“ међу Немцима, Фиат. За овом групом следе Renault, Мерцедес, Peugeot, Форд и Цитроен. Ова друга група возила показује да „Французи“ (Ренаулт, Peugeot и Цитроен) једини донекле могу да парирају „Немцима“, а стидљиво се пробијају и „Американци“ са Фордом. Мора се, међутим, нагласити и да је потражња за Renault и Мерцедес половним возилима свега за коју децималу нижа од петопласираног ФИАТ-а.
Према анализи сајта www.polovniautomobili.com тржиште половних аутомобила у Србији и даље је у нешто бољој ситуацији него тржиште нових, али се по избору возила и карактеристикама потражње може закључити да је куповна моћ грађана још увек ниска. Купац и даље на прво место приликом куповине половног аутомобила ставља свој буџет иако су му жеље често другачије. Након буџета размишља о трошковима регистрације, одржавања и приступачности делова.
Најтраженији модели половних аутомобила
Још је занимљивије када се погледа који су то модели који се у Србији највише гледају, а који купују. Заправо, највеће интересовање влада за моделом Ауди А4 јер возачи овај аутомобил сматрају добром куповином када се посматра однос цене, квалитета и престижа бренда. За 5000 до 6000 евра може се купити примерак овог модела произведен 2003. или 2004. године. Међутим, оно што је реалност јесте да је куповна моћ нашег становништва сувише мала како би се приуштило то возило, па у пракси то ипак буде Фиат Пунто који је знатно јефтинији. Отуда се и налази на другом месту по интересовању и продаји. За њим следе VW Голф 4 и 2 (што показује да Голф нема само у Босни велику базу својих фанова), а затим следи BMW серије 3, за којег важе исте карактеристике као и код горе споменуте Ауди „четворке“. Иако за њим влада значајно интересовање, купци се ипак опредељују за приступачније половне аутомобиле као што су Renault Меган, Фиат Стило или Опел Астра Г.
Разлика у цени по годиштима неких од најтраженијих модела
Најтраженији и најпродаванији модели половних аутомобила
Земља дизелаша
Занимљиви су подаци о томе какве су карактеристике половних аутомобила које возачи у Србији купују, посебно када је реч о гориву. Оно што прво пада у очи јесте да су убедљиво натраженија возила са дизел мотором и да њх преферира 63% возача, што недвосмислено показује да смо ми земја „дизелаша“. Бензин је први избор за њих 17%, комбинација бензина и гаса за 8%, док за 12% возача то није посебно важно питање. Возила на метан, електрични и хибридни погон код нас се траже на нивоу статистичке грешке.
Кубикажа и цена најбољи показатељи куповне (не)моћи
Већ годинама уназад наши возачи практично и не купују аутомобиле који имају више од 2000 кубика јер је по садашњим правилима регистрација за њих знатно скупља. Ако и могу некако да себи приуште полован аутомобил пристојног годишта, нису расположени да за њега сваке године плаћају скупу регистрацију, што јесте случај са возилима изнад 2000 кубика. Око 85% купаца купује аутомобиле до 2000 кубика, а свега 15% има тај луксуз да приушти себи већу кубикажу.
Када је реч о ценама, највише се траже возила вредности између 2.000 и 3.000 евра, затим је велики број оних који, нажалост могу да приуште себи само возила од 1.000 до 1.500 евра, следе купци који дају између 4.000 и 5.000.
Најпопуларнија боја аутомобила у Србији је металик сива и њу као први избор бира 30% возача. За њом следе црна (14%), плава (10%), бела (8%) и остале. Када је реч о броју врата, 76% возача бира аутомобиле са петора врата, а 24% са троја. По каросерији први избор су лимузине (33%), следе хечбек (31%), караван (17%), миниван (7%) и остали.
Најтраженији половни мотори у Србији
Најскупљи половни аутомобили на тржишту
И за крај једна занимљивост. Иако је општа криза, на тржишту половних аутомобила могу се наћи заиста репрезентативни модели који као половни коштају више него многи нови.
Porsche Панамера диесел 2013 95.000 евра
Porsche Панамера 4с 2010 80.000 евра
Погледајте још и:
ЗБОГОМ ЛАДО: Погледајте који је најпродаванији ауто у Русији!
СНЕГ,УСКА УЛИЦА, БРЗИНА: Луде Русе и Бог чува! (ВИДЕО)
Ни кривом, ни дужном: Прете му јер му је камион завршио у Сирији (ВИДЕО)