Ауто-школе траже: Нови возачи неће моћи да возе ван Србије
Привредна комора ауто школа Србије (ПКАШС) тражи допуну предложеног Нацрта закона о безбедности саобраћаја зато што у предлогу закона ауто-школе нису наведене као неко ко је одговоран за спровођење мера саобраћајног васпитања и образовања.
Када је реч о пробним возачким дозволама, којима се бави члан 182, на расправи је подржан предлог да се такве дозволе издају лицима која први пут положе возачки испит за управљање моторним возилима категорија А1, А2, А, Б1 и Б, са роком важења од једне године, али и да се могу користити само на територији Републике Србије.
Предложено је да свим возачима који поседују пробне дозволе, буде забрањено управљање моторним возилом у периоду од 23 до шест часова ујутру.
Старосна доб
Присутни су се сложили да је за категорију АМ неопходно да кандидат има 15, за А1 - 16, односно 17 година за Б категорију, као и да би требало оставити пратиоца за возаче млађе од 18 година, док та мера није неопходна за старије кандидате који су тек добили возачку дозволу.
Посебна дозвола за трактористе и радне машине
Учесници јавне расправе предложили су да се промени став 7 тог члана, који каже да трактором и радном машином може управљати само возач који има дозволу за возила Ф категорије, а измена коју су предложили подразумева да таквим возилима може управљати возач који поседује возачку дозволу за возила категорија Ф, Ц1, Ц, Д1 и Д.
Као разлог за наведени предлог измене, присутни су навели да сматрају да не постоји стручно оправдање, као ни довољно аргументованих података који би указали да су возачу трактора потребни веће знање и вештине од оних које поседују возачи наведених категорија.
Полигони
Комора верује да је предлог обавезе школа да имају велике полигоне непотребан јер се обука може обавити и на неком другом простору, на којима не би угрожавале безбедност саобраћаја.
Стручни радници у овој области сматрају да се на полигону непотребно увежбавају вештине до нивоа „жонглирања“, а то не би требало да буде циљ квалитетне обуке.
Предложена је допуна закона по којој би се општине обавезале да направе саобраћајне полигоне.
Против видео надзора у учионици и возилу
Предлог нацрта закона чланом 208 предвиђа и увођење аудио и видео надзора, како у учионице у којима се обавља теоријска обука, тако и у возила.
Комора сматра да то неће повећати квалитет обуке, а да притом кошта школе.
Такође, учесници расправе желе да и даље буду два радника школе на полагању практичног дела вожње, а не један, како предлог закона каже.
Такође, чланови ПКАШС навели су да се нови Закон мора ускладити са Правилником, јер се често дешава да су одредбе контрадикторне једне другима.
Погледајте још:
- ПРЕЦИЗНОСТ: Шкода пустиле нове фотографије Суперб пред саму премијеру!(ФОТО)
- Позајмио је пријатељу Пагани од милион и по фунти, а назад је добио... видите сами (ФОТО)
- КАД ТИ NISSAN КАЖЕ - ВОЛИМ ТЕ: Хаковао Твитер јапанске ауто куће како би затражио помоћ да пронађе девојку
- БОРИВОЈЕ, ИЗГИНУЋЕМО! Чачанин вози 200 на сат, а сапутници - кома (ВИДЕО)