Аутомобили су током последњих деценија "ПОРАСЛИ" и "УГОЈИЛИ СЕ" - да ли сте били свесни те појаве?
А то није зато што су људи данас већи него некада.
Можда тога нисте били свесни, или нисте обратили пажњу, али аутомобили су током последњих деценија прилично "порасли" и "угојили се". Пре само четрдесетак година, били су у просеку пола метра краћи него данас, око пола тоне лакши и упола слабији. Неки су, чак, попут Минија, имали точкове исте дебљине као дечија колица.
Наравно, ове промене су се догодиле спонтано, захваљујући порасту стандарда. Својевремено, када се 1975. године појавио, Голф је био дугачак 3.75 метара, и сматрао се аутомобилом за средњу класу, а данас су сличне дужине најмањи аутомобили, попут Тојоте Aygo, Ситроена Ц1, Пежоа 107, Сузуки Целери-ја, и других...
Погледајте ОВДЕ топ 7 најмодернијих кључева од аутомобила.
Да су такви аутомобили били на располагању нашим декама и бакама, њих би у друштву несумњиво сматрали шеицима и љутом господом. Данашњи Голф из седме генерације нарастао је на 425.5 центиметара, и пола метра је дужи него први Голф из седмадесетих!
Наравно, није да су људи у међувремену постали нарочито крупнији, виши или дебљи. Не, ове промене заиста имају везе само са напретком технологија и стандарда. Аутомобили су и данас не само дужи, већ и дебљи, пространији, јачи и сигурнији... Ово су пратиле и промене у инфраструктури, тј. изградњи путева, гаража и паркинг места.
Погледајте ОВДЕ зашто ће бициклисти бити одушевљени новим Хондиним караваном.
То се дешавало у Европи и Јапану, али не и у Сједињеним Америчким Државама, које су биле изузетаки и што се овога тиче. Тамо, преко баре, још од раних тридесетих година прошлог века, аутомобили су били горостасни у односу на оне у Европи, те је уобичајена дужина возила била пет метара. Чак и данас, у Европи се ретко праве модели који су одговарали тим и тадашњим америчким стандардима.