ЦАР:ГО: Српски одговор на Убер од данас на улицама Београда
Убер је честа тема ових дана — да ли ће и када доћи у Србију и регион, како таксисти и влада реагују и сл. Док се сви баве претпоставкама, једна нова екипа одлучила је да искористи пажњу и преокрене је у како своју, тако и корист свих оних који желе нешто попут Убера и код нас.
Домаћи одговор Уберу лансиран је у Београду и уз помоћ професионалних возача и препознатљивих аутомобила нуди и до 50% ниже цене превоза у односу на таксисте, као и плаћање унутар апликације, што га чини и првом домаћом апликацијом која омогућава и коришћење PayPala.
Превоз је дефинитивно сфера у којој је технологија унела измене, од цар-схаринг услуга, преко наручивања таксија и других превоза на дугме. Све више глобалних играча из ове области улази у Србију (БлаБла Цар, Taxify), а појављују се и домаћи актери poput myWorldTaxi ili Taksika, који је изгледа ишао пре свог времена.
Шта је ЦАР:ГО ?
У питању је пројекат који омогућава наручивање вожње преко мобилног телефона, где возачи нису такси превозници.
Покретачи овог сервиса су два Београђанина, Марко који тренутно живи у Вашингтону и својевремено је и радио за Убер, и Вук, који је у домаћој стартап заједници познат и као извршни директор Срспке асоцијације приватног капитала (СПЕА).
"Наша идеја је била да се створи сервис сличан ономе који на западу – иновативан, виртуелан и доступан у реалном времену", кажу творци апликације и додају да је ЦАР:ГО омогућава нови, урбани и јефтин начин превоза у Београду, који омогућава људима да живе у граду без потребе да имају аутомобиле, а да се ипак брзо и лако крећу.
Упркос томе што се такси удружења боре да превозницима попут овог онемогуће рад у Србији, ЦАР:ГО није у црној зони - у складу са Законом о превозу путника у ванлинијском превозу спајају возаче (правна лица) са путницима (физичка лица) који желе да пређу унапред утврђену раздаљину, пише портал startit.rs
Овакав облик превоза постоји у свету тек однедавно (тачније доласком Убера који овог месеца пуни 5 година) и неминовно је да ће доћи и у Србију. Улазак новог сервиса демократизоваће ову област, снизити цене и смањити могућности за малверзације (које су, знамо, поготово честе кад не-резиденти уђу у такси).
Разликују се од конкуренције
ЦАР:ГО за разлику од свих сервиса тренутно присутних у Србији не сарађује са таксистима, већ попут Убера и Lyfta, има своје возаче и фокусиран је на пружање квалитетне и повољне услуге.
Сервис ће у понуди имати 3 типа услуге: Elite, Economy и Мини. Мала, градска возила са двоја и четворо врата, спремна да повезу пар путника и тако осигурају што једноставнији и до 50% јефтинији превоз. Управо ова класа возила је јединствена понуда ЦАР:ГО сервиса коју не нуди чак ни Убер ни њему слични сервиси.
За почетак, ЦАР:ГО стартује у Београду, а план је да се прошири и у другим градовима Србије, али и региона. Возила су обезбедили кроз сарадњу са Рент-а-Цар агенцијама које обезбеђују аутомобиле и професионалне возаче. У старту ће на улице изаћи 30 аутомобила, а паралелно са тражњом повећаваће се и мрежа партнера и превозника.
Претпоставља се да само у Београду постоји око 10.000 такси превозника (регистрованих и нерегистрованих), а да би овакав вид превоза могао да смањи и пословање у црној зони.
Убер је добродошао. Наш циљ је да будемо најбољи, не највећи.
За Вука и екипу бојазан од доласка Убера не постоји: "Мислимо да не постоји ништа лоше у конкуренцији - то помаже задржавању високог стандарда. И ми ћемо настојати да побољшавамо нашу услугу сваки дан, како на нашу иницијативу, тако и одговарајући на повратне информације и захтеве корисника", наводе они.
Ипак, не делује да је долазак овог гиганта превише известан. У недавној посети једног од њихових представника Хрватској није било јаке назнаке да ће се то ускоро десити, тако да ће ЦАР:ГО имати прозор да се позиционира као корисно решење за овај део света.
Они кажу да је њихова жеља да дођу у ове земље и да им је циљ да буду присутни свуда: "Људи нам стално пишу, а нама је од пресудне важности њихов феедбацк. На било које тржиште долазимо оног тренутка када смо у потпуности спремни – никако пре", каже Вук за startit.rs
Чест аргумент иностраних, па и домаћих таксиста је сигурност и чињеница да Убер (кроз УберПоп) физичким лицима омогућава таксирање - са ЦАР:ГО ово није случај. Тако да, вожње за џепарац тренутно нису опција код домаће екипе.
ЦАР: ГО модел је једноставан. Желимо да се људи крећу удобно по граду у возилима, која су млађа од 2 године. Од сваке вожње највећи део иде возачу, део за нас, а део за унапређење наших услуга. Ми нисмо огромна структура са пуно трошкова, већ нашу потрошњу сводимо на минимум како би исто омогућили и корисницима.