МЕЊА СЕ 90 ГОДИНА ИСТОРИЈЕ: Круг трамваја двојке добија нову трасу - ОВУ!
БЕОГРАД - Стручњаци са Саобраћајног факултета су у сарадњи са челницима града Београда пројектовали нову мрежу линија јавног превоза. Многе трамвајске и аутобуске трасе биће измењене, а неће бити изузета ниједна од најстаријих линија у Београду.
Чувена "двојка", према најавама, ускоро ће возити нови круг.
Раднике на посао, студенте кући из ноћног провода, пензионере на пијацу, све заједно истом путањом скоро девет деценија вози најпознатији београдски трамвај. Чувена "двојка". Ускоро би, према најавама, путнике уместо поред Вуковог споменика могла провозати поред Правног факултета.
"Сам 'круг двојке' мени лично ништа није значио у раном детињству, али касније како сам одрастао био сам поносан на то што сам из круга двојке", каже манекен и угоститељ Невен Бошковић.
Иако није најстарија линија у престоници, "двојка" је свакако најпознатија. Како је превезла стотине хиљада путника, током једног века она је уцртала и кружну путању у историју града, дајући центру незванично име "круг двојке".
Циљ је побољшање услуге, објашњавају на Саобраћајном факултету. Да "двојка" треба да се скрати показали су им, кажу, резултати из октобра и новембра прошле године када су и спровели велико истраживање бројање путниика.
"Кичма система је задржана, али ми смо унапредили линију два јер је испољила одређене болести у функционисању. Не може 1924. године бити исти режим рада као и 2015. Много се тога променило у ових 100 година. Линија број два има један основни проблем - проток путника који захтева линију број два, нагло опада у зони Вуковог споменика", објашњава Славен Тица, продекан за научно-истраживачки рад на Саобраћајном факултету, преноси РТС.
Мењају се и друге линије!
Како су измене у јавном превозу планиране у три фазе наредних година, сличну или исту судбину "двојке", доживеће и друге линије. Ниједна путања неће остати без превоза, поручују они који кроје градске линије.
"Ми смо на основу онога што је чињенично стање у систему, са неким малим прогнозама у петогодишњем периоду, пројектовали нову мрежу линија. Оне неће бити тектонски поремећај, али ће на задовољство грађана бити усаглашена са њиховим жељама, са њиховим реалним потребама", указује Тица.
На време, да не стоје "на једној нози" и без дужег чекања превоза, сан је многих Београђана. А када се једном и то дочека, путници ће, чини се, лакше поднети и то што им омиљена стара "двојка" иде новом трасом.