УЖАСНА ПРАКСА: Деформишу главу рођеној деци како би просила!
Децу која не могу да говоре и имају великих тешкоћа у развоју продају као робље.
Судећи према стотинама година старој легенди, неплодне жене које се моле у храму Шах Доле у пакистанском Гујрату, остаће у благословеном стању. Проблем је само што то има своју стравичну цену.
Прво дете родиће се са миркокефалијом, а у случају да жена одбије да га преда храму, и сва остала деца родиће се деформисана, са овим тешким инвалидитетом.
Наиме, како преноси BBC, деца са обољењем микрокефалије изузетно су цењена међу пакистанским суфијским муслиманима. Називају их “деца пацови” и сматрају их гласницима богова. Управо из тог разлога су и јако “плодоносни” просјаци. Ту децу, која не могу да говоре и имају великих тешкоћа у развоју, продају као робље. Иако је храм службено престао са узимањем деце још ’70-их година, око самог храма послују банде које се баве њиховом препродајом.
“Продају се за 40.000 па чак и 80.000 рупија. На дан у просеку могу зарадити око 500 рупија, па је тај посао прилично уносан. Та деца зарађују и више од градских службеника”, каже Анушех Хусаин, председник организације која се бори против искоришћавања деце.
Узимају здраву децу и деформишу их!
Стручњаци тврде како банде не само да тргују робовима, него узимају здраву децу и деформишу их. Оно што најпе побуђује сумњу је то што деце и одраслих с микрокефалијом има необјашњиво много у Пакистану.
Сви повезани с храмом, свакако одбацују такве оптужбе и истичу како је посреди генетска болест.
“Када би то била генетска болест, појављивала би се и код других чланова породице. Међутим, ова деца нису ни на који начин повезана. С обзиром да долазе из савим различитих породица, не може бити у питању генетско наслеђе”, истиче један од водећих пакистанских генетичара. ”С многих страна сам чуо како им стављају гвоздене кругове око главе док су бебе како би спречили раст” истиче један мештанин Гурјата. Према другима, стављају им металне кациге.
Пакистанска влада наводи како је разбила банде просјака и како се од 1980-их на овамо деца више не унакажавају, нити продају као робље, а један од кључних проблема који отежавају акцију је то што у позадини читаве приче стоји храм и суфијски светац.