ДОБРЕ ВЕСТИ ЗА БЕОГРАЂАНЕ: Весић најавио уређење више од 600 стајалишта јавног превоза
Нови модел унапређења градског превоза, који подразумева нову мрежу линија и нови тарифни систем, само је део мера који Град предузима како би ГСП стао на ноге, јер је то предузеће највећи губиташ Београда, рекао је градски менаџер Горан Весић и додао да ће до краја године бити промењено или уређено више од 600 стајалишта јавног превоза.
"Уз јефтинији градски превоз од осам до 45 процената, мењамо и уређујемо преко 600 стајалишта јавног превоза у Београду", најавио је Весић, а саопштила је Служба за информисање града Београда.
Весић је представио изглед нових табли за обавештавање грађана које су модерне, прегледне и лако разумљиве и уклопљене у Књигу стандарда Београда, која ће убрзо бити представљена јавности, а у оквиру које ће бити одређени типови и изглед сваког примерка урбаног мобилијара у граду.
Уређење више од 600 стајалишта
До краја године биће замењено или уређено преко 600 стајалишта за јавног превоза. Већ су урађене нове информационе табле и стубови који ће мењати старе стубове, најавио је Весић.
"Стајалишта ће бити офарбана у боју зоне па ће грађани знати када су којој зони. У наредне две године заменићемо све стајалишта јавног превоза у Београду", најавио је Весић.
Београд ће бити подељен у четири зоне
Он је истакао да су до сада у градском превозу постојале бројне нелогичности, почев од тога да су путници за исту релацију плаћали различите цене, до тога да су возила на појединим линијама била празна, а на другим препуна, јер су линије прављене пре много година и нико није узимао у обзир да се град у међувремену ширио.
"Суштина новог тарифног система је да ће сада Београд бити подељен у четири зоне које ће пратити боје зона из Паркинг сервиса. Граница прве зоне је најужи центар града, а обухвата Кванташ, Блок 45, Благоја Паровића, Пере Велимировића, Миријевски Булевар, угао Булевара краља Александра и Устаничке и канал Себеш", објаснио је Весић.
"Друга зона обухвата Опово, Угриновце, Бољевце, Липовачку шуму, Рипањ и Гроцку. Трећа зона су Барајево, део Гроцке, Обреновац и Сопот, а четврта Лазаревац и Младеновац", истакао је Весић.
Боја стајалишта одређује зону
Градски менаџер је најавио да ће свака зона бити посебно обележена, а људи ће то знати по боји стајалишта и валидатора.
Драстично смањење цене карата
Весић је нагласио да је Град драстично смањио цене карата у данашњој трећој и четвртој зони, односно некадашњем ИТС-у 2 и делимично цене карата у бившем ИТС-1. "У првој зони је сада цена карата смањена са 3.275 динара на 2.990 динара што је скоро девет процената. То је значајно снижење, ако се зна да у првој зони живи 778.774 становника или 47,53 одсто свих становника Београда, а ради 379.566 грађана или 71,57 одсто свих запослених у Београду", прецизирао је Весић.
Весић је истакао да је у Зони 2 остала иста цена карата, али да је зато у зони 3 и 4 она драстично смањена и да они, који користе само зоне 3 и 4, уместо садашњих 3.990 динара, плаћати 3.275 динара.
"Они који користе зону 1, 2 и 3, уместо 5.298 динара, плаћаће 3.890 динара, они који користе зону 3 и 4, уместо 7.044 динара плаћаће 3.890, док ће грађани који користе све четири зоне уместо досадашњих 7.740 динара плаћати 4.990 динара", истакао је Весић и додао да је снижење цена између осам и 45 одсто.
"Снижење цене од око осам одсто се односи на најужи центар града, где је некада ИТС 1 у коме је цена месечне карте била 3.275 динара, сада подељен у Зону 1 у којој је цена 2.990 динара док је за коришћење зоне 1 и 2 остала цена 3.275 динара", рекао је Весић.
Највеће снижење карата за приградска насеља
Весић је указао да се највеће снижење цена односи на приградска насеља, односно на бивши ИТС 2, а сада зоне 3 и 4 и ту су цене ниже и до 45 одсто.
Око 80 одсто грађана Београда ће плаћати нижу цену карте, а нико неће плаћати скупље, истакао је Весић и додао да грађани који живе у приградским насељима више нису грађани другог реда, јер су до сада цене карата за њих биле безобразно високе.
Према његовим речима, пошто је Град цео систем прилагодио грађанима очекује се већа наплата карата.
У зони садашњег ИТС2 има око 240.000 путника, а карту плаћа само 11.000, док у ИТС1 има око 1,3 милиона становника а само 250.000 њих плаћа карту, а од 530.000 запослених само око 105.000 плаћа карту, прецизирао је Весић.
"Све радимо како би изашли у сусрет грађанима, ово је већ други пут у последњих годину дана да се смањује цене карата али наша порука је јасна - карта у градском превозу мора да се плаћа. Градски превоз је најјефтинији и најповољнији вид превоза", рекао је градски менаџер.
Већи приходи од градског саобраћаја
Он је истакао да у овом тренутку приходи у градском саобраћају износе 750 милиона динара, што је велики успех, јер је затечено око 500 милиона динара прихода, а неопходно је око 950 милиона како би систем могао да функционише.
Када би још око 100.000 људи куповало карте систем могао сам да буде одржив и то је циљ ове градске власти, најавио је Весић и додао да се нацрт нове мреже линија налази на сајту Скупштине града и биће подељен општинама и месним заједницама.
"Намера је да грађани у наредна два месеца дају своје примедбе и предлоге и ово је први пут да грађани заједно са Скупштином града креирају мрежу линија", рекао је Весић.
Предлози грађана биће размотрени
Весић је позвао грађане да шаљу примедбе, да ће сваки предлог бити размотрен, да ће инжењери Дирекције за јавни превоз града Београда обићи локације, које предлажу на лицу места, а да ће сваки предлог, који има смисла и оправдан је, бити прихваћен.
"Верујем да људи који живе у неком делу града боље знају од планера у некој канцеларији да ли негде треба продужити линију градског превоза за пар стотина метара или коју станицу како би више људи лакше користило градски превоз", рекао је Весић.
Весић је рекао да ће грађани моћи да гласају и за нову боју аутобуса и да ће до краја године 50 нових аутобуса стићи на улице града, а сви ће имати климу, бесплатан бежични интернет, бројаче путника, као и уграђене камере.