ДРУМОВИМА ХАРАЈУ ЛОШИ ВОЗАЧИ?! Инструктора све мање, ауто-школе би могле ускоро и да се затворе!
Закон о безбедности саобраћаја преполовио је број радника ауто-школа, што утиче на квалитет обуке.
Новим Законом о безбедности саобраћаја број ауто-школа у Србији се смањио са 900 на 448. Од почетка године до сада је катанац ставило још 46 школа.
- Последице прописа не трпе само ауто-школе, већ и цело друштво јер на друмове не шаљемо возаче безбедне по себе и друге - рекао је јуче генерални секретар Привредне коморе ауто-школа Србије Петар Рашета.
ВЛАДА ОДЛУЧИЛА: Хлеб "сава" и даље не сме преко 46 динара!
Он је истакао да је нови закон предвидео чак 17 категорија за возаче, а ауто-школе би морале да имају најмање 19 возила у свом возном парку.
- Тако смо дошли у ситуацију да ауто-школе обучавају у просеку само за 3,3 категорије - објашњава Рашета.
Трактористи на посебним мукама
- То у пракси значи да ко хоће да полаже за неку мање тражену категорију, мора да путује и до 300-400 километара до ауто-школе која врши ту обуку. Обуку за чак две категорије - М (мотокултиватори) и Д1Е (мали аутобус са приколицом) не нуди ниједна ауто-школа у Србији. Обуку за возача трактора нема ниједна школа у више од пола региона Србије.
Кандидати за возаче су на мукама, баш као и ауто-школе, због новог начина полагања практичног дела испита који се примењује од Нове године, пишу Вечерње новости.
- Само још Албанија, међу европским земљама, инсистира да се практична настава и полагање одржава искључиво на компјутерима. Увођење тог информационог система је дебело коштало ауто-школе, а има много недостатака. Уместо седам до осам кандидата у радном дану, испит полажу до три кандидата - објашњава Милан Тодоровић, председник Удружења ауто-школа Београда.
Посебан проблем су и полигони. Ако се они не ускладе са законом до 26. октобра ове године, у Београду, где је земљиште најскупље и нема довољно места за полигоне, све ауто-школе би могле да обуставе рад.