НАЈБОЉИ: Награђен Опелов Сиде Блинд Спот Алерт систем који чува животе
Важно признање за систем који спасава животе – „Еуро НЦАП Advanced“ награда, која се додељује за напредне безбедносне системе, припала је немачкој компанији.
За награду могу да се надмећу они произвођачи који улажу у нове безбедоносне технологије, корисне потрошачима и друштву у целини. Овогодишњи лауреати су Опелови инжењери из Риселхајма који су „Сиде Блинд Спот Алерт“ (систем упозорења бочног „мртвог угла“), који упозорава возаче на скривене опасности.
Приликом промене возне траке, претицања или скретања, остали учесници у саобраћају могу да се нађу у такозваном „мртвом углу“, једној од најризичнијих ситуација у вожњи. Управо је "мртав угао" кривац за 10 посто несрећау ЕУ и чак 5 посто смртних исхода.
„Признање Еуро НЦАП-а потврда је наше стратегије која за циљ има оптимизацију безбедности наших аутомобила, базирану на реалном саобраћају и могућим сценаријима судара. Интерне студије показују до које мере СБСА систем повећава свеукупну безбедност. Висок степен продора на тржиште овог система би могао да помогне смањењу броја инцидената са лакшим и тежим повредама за око један одсто“, рекао је Гинтер Шмал, директор сектора задуженог за увођење безбедносних система у возила.
Електронско „око“ СБСА система већ је присутно на моделима АДАМ, Цорса, Астра, Цасцада и Зафира Тоурер, скенирајући бочна дешавања у саобраћају путем четири ултразвучна сензора. Радарска технологија је присутна у Инсигнији - реч је о скенирању широког појаса око возила. Уколико електроника детектује објекат на линији судара, појављује се визуелно упозорењ у спољним ретровизорима. Интензитет светлосног ЛЕД сигнала је довољно снажан да је уочљив и при израженој сунчевој светлости.
Систем детектовања „мртвог угла“ функционише при брзинама између 10 км/х и 140 км/х (од 10 км/х до 200 км/х на Инсигнији), и доступан је као опција за све споменуте моделе, међу њима и нову Опел Цорсу.
Приликом недавног истраживања, власници Опел Инсигније су показали одушевљење СБСА системом. Чак 97,2 одсто возача никада не искључује систем, 87 одсто је изразило да су у потпуности уверени у функционалност система, а 82 одсто је инсистирало на томе да би се дефинитивно одлучили за електронску заштиту поново, приликом куповине новог аутомобила.
За Инсигнију, СБСА систем је доступан као део пакета који укључује задњу камеру, систем упозорења при вожњи уназад (Реар Cross Traffic Алерт) и систем упозорења промене возне траке (Лане Change Алерт), и који кошта 490 евра.