Ferrari ће све више инсистирати на турбопуњачима и хибридима
Разлог такве одлуке жели у намери да се у следећих седам година смањи емисија ЦО2 за петину.
Мода која је захватила аутоиндустрију у вези са заштитом животне средине све је снажнија. Испрва се јавила као дете ентузијазма поклоника чисте природе, али се кроз време спојила са све рестриктивнијим законодавствима светских земаља јер је постало јасно да одређеном часу планет неће моћи да поднесе терет ђубрета које људи производе.
Форд улепшао Фоцус СТ
АЦЕ: Први Ариелов мотоцикл после пола века
Мотоциклиста се одшетао са места несреће мртав 'ладан (ВИДЕО)
Ferrari је као симбол сирове машинске снаге дуго одолевао таквим трендовима јер је највећа нуспојава екологизације губитак буке и мириса који за собом остављају "фосилни" мотори, али и јуришних перформанси, будући да све доскора хибриди и електромоторни аутомобили нису могли да произведу високе перформансе.
Виторио Дини, директор Одељења за моторе у Ferrariju, најавио је да ће до 2021. године модели куће из Маранела имати за 20 одсто нижу емисију угљен-диоксида. То значи да ће ће линија В12 агрегата бити хибридизирана, тј. добиће електричне моторе као сараднике. Што се тиче В8 мотора, њима ће бити смањен капацитет са 4.5 и 4.3 на 3.9 литара, а приде ће им бити придодати и турбопуњачи.
"Црни коњ" просечно лучи 270 грама ЦО2 по километру. Европска агенција за заштиту животне средине упутила је допис Ferrariju, као и Астон Мартину, Spykeru и Лотусу да смање емисију, не би ли се приближили Фиату, Renaultu и Peugeotu који емитују не више од 120 грама по километру.
Италијанска кућа није нова у овом послу. Ferrari Цалифорниа Т је модел у коме су успели да смање емисију за 16 одсто, док су број "коња" увећали за 14 посто. И све то употребом турбопуњача на мотору коме је смањен капацитет са 4.3 на 3.9 литара. Ипак, Дини не види турбопуњаче као дугорочно решење јер стварају превелику топлоту на мотору.
Отуда је хибридизација пожељнији модел који су у Маранелу први пут применили на LaFerrariju. Уз 800 КС сакупљених из 6.3 В12 "фосила", електромотор додаје још 163 КС. Батерија електричног агрегата се допуњује било путем кочења, било посредством вишка обртног момента који ствара В12. Хибридни концепт је LaFerrariju донео емисију од 330 г ЦО2/км. Висока цифра свакако, али за 40 одсто мања у односу на претходника, Енза.