Градња пруге до Будимпеште трајаће највише две и по године
Потпредседница Владе Србије Зорана Михајловић очекује да сутра буде потписан документ о модернизацији пруге Београд-Будимпешта, који ће предвидети рок од три месеца за прављење студије извођивости и две до две и по године за извођење радова.
"То је веома важан пројекат за Србију, јер се налазимо на заиста одличном месту. Ту није само реч о могућности да се преко Србије повежу Исток и Запад, већ да се преко Србије улази у ЕУ", казала је Михајловић и рекла је да ће о том пројекту у среду разговарати премијери Кине, Мађарске и Србије, Ли Кећјанг, Виктор Орбан и Александар Вучић, након чега ће бити потписан документ о релизацији тог пројекта.
Премијер Кине Ли Кећјанг је у ауторском тексту за Танјуг навео да је изградња копнено-поморске експресне линије између Кине и Европе постала најзначајнија ставка за сарадњу на великим пројектима између Кине и 16 земаља ЦИЕ. Прикладна и ефикасна мрежа која повезује Азију и Европу одувек је била сан земаља у овом региону.
Инцијатива "Појас и пут" коју је Кина предузела има за циљ сарадњу са другим земљама како би се тај сан остварио. Северни пут, захваљујући редовним возовима између Кине и Европе, могао би да постане нова главна саобраћајница за транспорт и логистику протежући се до Западне Европе преко Централне и Источне Европе.
Базиран у грчкој луци Пиреј и железничкој прузи Београд-Будимпешта, Јужни пут би могао да буде копнено-поморска експресна линија између Кине и Европе, каже Кећјанг.
Премијер Србије Александар Вучић је у ауторском тексту за Танјуг навео да је за реализацију стратешке визије Србије као привредног, саобраћајног и културног раскршћа југоисточне Европе и моста Истока и Запада у 21. веку, од огромног значаја изградња брзе пруге Београд-Будимпешта.
У кинеској страни осећамо да имамо моћног и поузданог партнера, са којим нашу визију можемо брзо и одлучно да спроведемо у дело. Србија ће изгледати другачије после остварења овог значајног регионалног пројекта, превоз путника из јужне у централну Европу ће бити олакшан, а могућност пласмана наше робе убрзана. Реализацијом овог коридора наша привреда добиће источни ветар у леђа, навео је Вучић.
Изградња брзе пруге Београд-Будимпешта ће се највероватније, како је раније најављено, градити концесијом или путем јавно-приватног партнерства.
Возом до Будимпеште је сада потребно између седам и осам сати, а са модернизацијом би то било три до четири сата, кажу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.
Такође, од те пруге би посебну корист имали пословни људи који би могли у једном дану да оду у Будимпешту возом, обаве састанак и врате се назад.
Пруга Београд - Будимпештике је на траси железничког Коридора 10 и била би од велике користи за цео регион, јер би убрзала транспорт људи и робе ка централној и западној Европи. Тај крак Коридора 10 је дугачак 350 километара, од чега у Србији скоро 200 километара. Према неким ранијим проценама, изградња брзе пруге између Београда и Будимпеште би коштала између 1,5 до две милијарде евра.
Стручњаци су раније рекли Танјугу да ће изградњом брзе пруге од Београда до Будимпеште почети нова ера железничког саобраћаја и развоја Србије, као и да ће наша земља тим пројектом ухватити корак са напредним земљама Европе и света.