ХЕЛСИНКи: Приватни аутомобили одлазе у историју?
Све је заједничко, а није комунизам.
Финска је једна од земаља са највишим стандардом и најбољим животним условима. Архипример успеха капитализма. И као таква, ова северноевропска земља на путу је да усаврши систем који је једна од претпоставки друштвеног устројства сличног комунизму, поретку где сви имају све и где сви деле све.
О чему је реч? Наиме, градски оци престоничког Хелсинкија на путу су да уведу систем градског превоза који би обесмислио потребу за поседовањем приватног аутомобила. Грађани би, према замисли, платили одређену своту новца која би им дала право да користе једу од понуђених опција интегрисаног градског превоза. А, те опције су: класичан градски транспорт, заједничке бицикле, аутомобила, трајекте и минибусеве.
Као што је интернет облак на неки начин обесмислио потребу за великим смештајним капацитетом хард диска у рачунару, тако би и пројекат у главном граду Финске умањио употребу и сврху личних возила, а побољшао би и еколошку слику иначе чистог Хелсинкија. У Европи је од 2010. године систем "заједничких аутомобила" забележио пораст употребе од 28 одсто, а процене кажу да ће до 2020. око 12 милиона аутомобила бити део система "дељених аутомобила".
За сада су највећи противници таксисти чији би приходи осетно опали, ако не и нестали, буде ли систем вишеструког градског превоза имплементиран. Са друге стране, пријатељ замисли управе Хелсинкија је технологија. Електрични аутомобили су најпогодније решење за систем који би имао и еколошку компоненту. Могли би се допуњавати током пауза између две употребе, а како електрична енергија и јефтинија од нафтних деривата, ту су и мањи трошкови.
Будућност стиже.