ДА ЛИ СТЕ КУЛТУРНИ ДОК СЕ ВОЗИТЕ ГРАДСКИМ? Ова правила понашања у ГСП-у су заборављена!
Треба сви да их се придржавају.
Иако је Београд велики град у којем живи велики број људи, другачијих култура овај град је ипак има нека правила понашања, а њихово кршење најбоље се види у градском превозу.
Уђи у аутобус тек када изађу други путници. Ако стојиш, остави места да остали могу да прођу, а ако седиш, немој да заузимаш два места. И наравно, устани деци, старијима и трудницама. Буди тих.
Овако би гласио бонтон за градски превоз, који још нико није написао јер се ова правила подразумевају. Где је нестала култура у градском превозу и зашто у гужви путници једни другима додатно отежавају ситуацију.
Игнорисање старијих
Младић или девојка који седе и зуре кроз прозор или у мобилни телефон, додатно „осигурани“ слушалицама, док се крај њих смењују старији, труднице и деца... На крају, старији путници уступају место старијима и ова слика највише погађа Београђане.
- Имајући у виду моје године, а ушла сам у седамдесету, то ми највише смета. Чешће устају младићи него девојке. А они старији мушкарци се боре за места, одмах седну и уопште не гледају жене - казала је Љубинка Милошевић, пише Блиц.
У овај аутобус градског превоза КОНТРОЛА не сме ни да крочи, а ево и зашто? (ФОТО)
Ни трудницама није лакше како кажу путници.
Старт позиција за улазак
Када наиђе аутобус, људи се поставе уз ивичњак, као на стартну позицију некакве трке. Чекају тренутак да се отворе врата, а онда „јуриш“ да се заузме што боља позиција у аутобусу. Притом, нико се не обазире на оне који желе да изађу, па се на оптерећеним станицама често ствара велика гужва. И блиски сусрети, и торбе које се развлаче, понеки нехотични ударац или гажење. Управо ова ситуација прави је рај за џепароше.
ДОВОЉНА ЈЕ САМО ПОРУКА: Београђани од сутра плаћају паркинг за онолико времена колико остају
Као у говорници
Колико вас заиста занима како је нечијој ћерки у школи, који су сапутницима љубавни проблеми или како се решава неки велики пословни проблем? Када две особе чаврљају мало гласније, то још и може да се поднесе, али гласан разговор мобилним телефоном прави је тест за живце путника који седе и ћуте.
- Ау, слатко се наслушам прича. Веома често су то пословни разговори, па слушам упутства која неко даје из трамваја шта све треба да се уради - прича Љубинка Милошевић.
А кад су љубавни проблеми, цео аутобус или трамвај пати заједно са заљубљеним путником.
Један путник -четири места
Неретко путници воле да заузму место које није до прозора, а када се у аутобусу створи гужва људи избегавају да пролазе поред њега и заузимају слободно место. Још је гора ситуација када на слободно место поред себе људи ставе кесе, торбе, а притом рашире и ноге или их испруже све до седишта са друге стране. Тако, дословно, један путник може да заузме и четири места, што, признаћете, није баш ни лепо ни културно.
НЕМА ВИШЕ ШВЕРЦОВАЊА! Ова новина у ГСП-у задаће муке многима
Страх од свежег ваздуха
Од свежег ваздуха нећете се прехладити, напротив, када завладају вирусне инфекције затворен простор са стотину путника идеално је место за ширење заразе. А и ваздух постане тежак. А онда се неко досети да прозор који је одшкринут потпуно затвори, а да никога не пита да ли је то у реду. Ако некоме смета дашак свежег ваздуха, можда би требало да размисли да ли другима смета да удишу устајали ваздух.
Врата нису за стајање
Простор око врата омиљен је многим путницима. Ту се лепо рашире, ослоне на шипку или је загрле, и потпуно забораве да она служе за пролаз путника, улаз и излаз. Заправо, изгледају као да нису у градском превозу.
Када се врата отворе, од њих не можете ни напред ни назад. А онда настаје гурање, чешање, гажење... Можете и да изађете па да поново уђете, нико вам неће замерити.
ГРАЂАНИ ЗАПРЕПАШЋЕНИ: Одакле огромне кутије усред парка у Београду?
Има и оних који и од возача очекују лепше понашање.
- Када виде да неко притрчава аутобусу, неће да сачекају, него затворе врата. Као да им то улепша дан - пожалила се Мила Срнић.
Међутим, понекад су баш возачи ти који скрећу пажњу путницима на понашање. Најочигледнији пример је када је возач на линији 31 у марту прошле године зауставио аутобус и није хтео да настави вожњу док неко од путника не устане трудници.