ИМАЈУ ПЛАН КАКО ТО ДА ПОСТИГНУ: Немци желе да спусте емисију угљен диоксида на нулу до 2030.
Не иде све глатко, али план је амбициозан.
Немачку аутомобилску индустрију чекају озбиљне реформе, јер су владини званичници обавестили јавност да ће сва возила регистрована у земљи до 2030. морати да имају нулту емисију издувних гасова.
Овај потез је део напора Немачке да скреше емисију угљен-диоксида између 80 и 95 одсто до 2050. године . Како је заменик министра за економију, Рајнер Баке, објаснио, аутомобили обично имају животни век од 20 година, тако да продаја возила са бензинским и дизел мотороима треба да буде драстично редукована у наредних 15 година.
Упркос иницијативама да се редукује емисија ЦО2, возачи баш и нису луди за електричним аутомобилима, чија је продаја у најмању руку спора. Власти се труде да то промене кроз лансирање разних субвенција за хибридне и електричне аутомобиле, почевши од другог дела ове године. Уколико је Министарство за екологију коректно, субвенције би могле да доведу до неких 500.000 електричних возила продатих до 2020.
Ипак, чини се тешко вероватним да ће немачки произвођачи у потпуности елиминисати бензинске и дизел моторе до 2030., мада Министарство за екологију каже да саобраћај доприноси петини укупне емисије непожељног гаса, који изазива ефекат стаклене баште. Уколико све буде по плану, Немачка ће редуковати емисију ЦО2 за 40 одсто до 2020. у односу на вредности из 1990.
Прочитајте ОВДЕ какав план има Фолксваген што се тиче производње електричних аутомобила.