ИСТРАЖИВАЊЕ: Овако интернет утиче на свакодневне одлуке потрошача
Интернет је постао начин живота, нарочито када су у питању млађе генерације, али су и старији потрошачи под великим утицајем дигиталних технологија, сведоче резултати дигиталСцопе2014.
Крајем протекле године, ИАБ Сербиа је, заједно са представницима индустријских удружења још 7 земаља Средње-источне Европе, покренуо пројекат истраживања тржишта под називом дигиталСЦОПЕ2014, а прелиминарни резултати представљени су на конференцији Дигитал Day 2015.
Штаје дигиталСЦОПЕ2014?
ДигиталСЦОПЕ2014 је студија о структури и навикама интернет корисника у 8 земаља региона (Бугарска, Македонија, Пољска, Румунија, Србија, Словачка, Словенија и Турска) којом је руководио ИАБ Поланд, на челу са директором истраживања Павелом Колендом. Локална студија, која приказује статус интернет корисника у нашој земљи, резултат је партнерске сарадње измеђуИАБ Сербиа, компаније МиндТаке и неколико домаћих онлајн издавача (Адриа Медиа Гроуп, Б92, Цолор Press Гроуп, Инфостуд, Бурек Форум, Limessoft, Power Медиа Гроуп, Телеграф, Palo.rs, Shareberry и Sportal.rs).
Сурфују интернетом чак и док гледају ТВ
Резултати студије указују на пораст доминације мобилног интернета у целом региону, те да већина корисника у Србији интернету приступа са својих мобилних уређаја, иако је пенетрација смарт телефона и таблет уређаја код нас нижа од просека Средњеисточне Европе. Велики утицај мобилне технологије на понашање и навике интернет корисника у Србији, могао би да има огроман утицај на планирање оглашивачких кампања у предстојећем периоду, као и чињеница да 85 одсто интернет корисника сурфују интернетом чак и док гледају ТВ.
Ови подаци указују на то да је интернет постао начин живота, нарочито када су млађе генерације у питању и да се њима брендови данас могу на адекватан начин обратити једино путем дигиталних комуникацијских канала. Чак и потрошачи зрелијих старосних група су у највећем броју наводили да је за њих интернет најпоузданији извор информација, на основу којих доносе одлуке о куповини, сведоче резултати дигиталСЦОПЕ2014.
„ДигиталСЦОПЕ је пројекат који је покренут на иницијативу пољског, српског, грчког, румунског и још неколицине ИАБ-а земаља ЦЕЕ региона. Након што смо последњи пут 2012. године имали исцрпну студију о конзумацији медија (Медиасцопе2012), створила се огромна потреба на нашим тржиштима за свежим информацијама, с обзиром на муњевиту брзину развоја дигиталних медија и уређаја, као и промене у понашању потрошача које овакав развој изазива.
Снага ИАБ мреже је управо у заједничким интересима и способности уједињавања и размене ресурса, који омогућавају да се овакви пројекти, који иначе коштају далеко више од онога што је наше мало тржиште у могућности да понуди, реализују са минималним улагањима, захваљујући ангажовању наших медијских партнера и техничкој подршци МиндТаке тима.“ – изјавила је Габријела Стјепановић, извршни директор ИАБ Сербиа.
Верзија дигиталСЦОПЕ2014 истраживања за јавност може се преузети овде, док је комплетан извештај дистрибуиран члановима ИАБ Сербиа.
Погледајте и: