Крах средње класе: Продаја нових аутомобила у Србији пала за 13 одсто
Податак који још више слика снагу кризе код нас јесте да је трећина продатих возила препродата земљама Европске уније.
Јуче смо писали о томе како Словенци и Хрвати возила која купе на својим, матичним тржиштима, препродају у земље Европске уније.
Економска криза која "жари и пали" светом од 2008. главни је непријатељ аутомобилске индустрије и продаје аутомобиле. Србија није ни мање, ни више другачија од осталих.
Насупрот Србији, Хрватска и Словенина бележе раст продаје. У Хрватској је продато 34.000 нових аутомобила, а у Словенији чак 61.000.
Само прошле године, забележен је пад од 13 одсто. Број продатих аутомобила је пао са 22.040 примерака 2013, на 19.500 у минулој години, што је више од осмине мање.
Разлога је више, а главни су низак стандард, мале плате и ниска кредитна способност. Све ове бројке осликавају крах средње класе која је кичма сваке економије, која је и највећи конзумент производа аутомобилске индустрије.
И док нових аутомобила људи купују све мање, половњаци су и даље тражени.
још један податак је веома занимљив. Од 19.500 продатих новитета, регистровано је 12.000, док је 6.500 јединица реизвезено у Европску унију. Та пракса није непозната. Штавише, Словенци и Хрвати то раде у великој мери и на разлици у ценама у својој земљи и у богатијим европским, праве солидну зараду. Слична зарада може се остварити препродајом земљама у експанзији, попут Азербејџана или Турске, којима се не исплати да аутомобиле купују директно у Немачкој или Скандинавији.
Погледајте још:
- ЈЕЗИВО ИЛИ ЗАБАВНО: Да ли бисте купили ауто који светли у мраку? (ВИДЕО)
- nanoFlowcell Quant Ф: Овако би требало да изгледа електрични аутомобил! (ВИДЕО)
- Прича о човеку који је направио вероватно најбољу реплику Ferrarija икада (ВИДЕО)
- Супер члански пакет AMSS – сигурност за сваког возача у земљи и иностранству