Мерцедесова Е класа од 2015. добија деветостепени мењач
Већа горивна ефикасност, мањи расип угљен-диоксида, систем за превенцију судара најбитније су карактеристике освежених модела Е класе који ће изаћи у септембру.
Још мало па као бицикле "брзинке". Мало се шалимо, но Мерцедес заиста није далеко од двоцифреног броја степени преноса. Деветостепени мењачи налазиће се у моделима Е класе за 2015. годину, потврдили су у "Даимлеру".
Немачка фирма није једина која нуди оволики број брзина у аутомобилу. Поред ње, исти систем се налази у Ланд Роверовом моделу Evoque. Мерцедес хвали нови мењач - мања је потрошња горива, као и емисија штених гасова. Деветобрзинац је за сада упаљив само са Е350 Блуетец мотором коме је набацио шест "коња", па је тренутна јачина 255 КС. Расип угљен-диоксида нижи је за до 17 г/км на дизел варијанти агрегата, зависно да ли је у питању купе, караван или кабриолет.
Досадашњи 7Г-Трониц мењач задржаће се у спрези са Е220 Блуетец мотором, коме је смањен расип угљен-диоксида за до 16 г/км, зависно од нафтног деривата. Тако је СЕ Салоон, испод чије хаубе је поменути Е220 Блуетец, најчистији модел у Е класи јер емитује 116 грама ЦО2 по километру.
Нова издања стижу колико следећег месеца, а поред мењача, биће још понека погодност. Једна од најважнијих новотарија је склоп за превенцију судара, Collision Превентион Assist Плус, који упозорава на предстојећи контакт звуком и лампицама. Уколико се возач оглуши о аларм, аутомобил ће сам закочити за брзине до 100 км/ч.