МЕШТАНИ КРИВЕ РЕКЕ ПРВИ ПУТ У ЖИВОТУ У ПОЗОРИШТУ: Погледајте њихове реакције - одушевићете се (ВИДЕО)
Шта се деси када људи први пут у животу добију прилику да погледају позоришну представу?
Занимљивом акцијом „Аплауз за Криву Реку“ Југословенског драмског позоришта (ЈДП) шаље се снажна порука јавности: позориште је за све! Ова акција настала је у оквиру репозиционирања и освежавања имиџа једног од наших најугледнијих позоришта у циљу стицања нове позоришне публике.
Тим поводом организован је долазак 50 мештана из села Крива Река наобронцима Копаоника који никада до сада нису били у позоришту, а већина њих никада није била ни у Београду. У мањим местима културна понуда је оскудна, а у сеоским заједницама културних дешавања скоро да нема. Посетом Југословенском драмском позоришту и гледањем представе “Уображени болесник” по Молијеровом делу у режији Јагоша Марковића, њима је пружен незаборавни доживљај.
„Посета Југословенском драмском позоришту за мештане села Крива Река била је неочекивано искуство. Већина је изразила жељу да поново посети позориште, а само једно позоришно искуство можда отвара врата будућем културном животу српских села.Овом акцијом желели смо и да скренемо пажњу на техничку немогућност да се продукционо захтевне представе приказују широј публици у Србији. Спрско село заслужује пажњу и аплауз за интересовање и отвореност за нова културна искуства”, каже директор Југословенског драмског позоришта Тамара Вучковић Манојловић.
Овим је постављено и питање мањка културних манифестација ван Београда, посебно у мањим срединама. Било би добро да акција “Аплауз за Криву Реку” постане традиција и да се и другим заинтересованим сеоским срединама пружии ста шанса - да посете, осетеидоживеаутентичнумагијупозоришнепредставе. Сигурни смо да је овом акцијом придобијена нова, верна Криворечка публика која ће сваку следећу шансу непосредног сусрета са уметношћу жељно и захвално уграбити.
Након успешне “Драме у таксију” и акција “Аплауз за Криву Реку” је пористекла из концепта које симболише слоган Југословенског драмског позоришта “посетите ЈДП” којим се наглашава емоционални доживљај који позоришни чин нуди посетиоцима.
Подсећамо, “Драма у таксију” одушевила је целу Србију, a YouTube broji stotine хиљада прегледа ових интересантних такси дијалога који су, како се испоставља, својеврстан позив гледалаца да посете позориште.