ДОВОДЕ НАС У ЗАБЛУДУ: На излогу попуст до 40 одсто, у радњи 10, познато?
Колико пута сте на излогу видели да је у радњи у току попуст до 40 одсто, а да је један, или ниједан артикал снижен толико, док је код већине других попуст једва 10, или 15 одсто?
Трговци имају план да вас привуку - при том често су спремни да намаме преувеличаним, или селективним информацијама. Када уђете у радњу, мисли трговац, велике су шансе да нешто ипак купите, иако не по попусту обећаном на излогу.
То свакако јесте забуна потрошача, а како се увек позивамо на Европу и стандарде у ЕУ, ево како је код њих решен овај проблем:
У ЕУ постоји нова директива о снижењима, по којој сезонска снижења као подстицаји за куповину могу да почну између 27. децембра и 10. јануара, потом од 1. до 15. априла или од 10. до 25. августа. Могу трајати највише два месеца, и сви су дужни да истакну обе цене - и редовну, и снижену.
А ако се истичу проценти снижења, као највећи се може узети само онај који се односи на минимално петину истакнутих производа. То је критеријум који многи наши трговци, са садашњом логиком, не би прошли.
И наша законска регулатива ипак има шта да каже: период важења подстицаја, с назнаком датума почетка мора бити видно истакнуто, као и посебан услов у вези са остваривањем права на подстицај, ако га има (на пример: "Само за ђаке прваке"). За попусте се мора навести и стару цену, при чему она не сме бити измишљена нити знатно виша од тржишне.
КУПУЈЕТЕ У СЕКНД ХЕНД БУТИЦИМА? Након читања овог текста двапут ћете размислити!
Када нам нуде ниже цене?
- Распродаја
- због престанка пословања трговца
- због престанка пословања у досадашњој трговини
- због престанка продаје одређеног производа
- када је пословање трговца озбиљно угрожено
- због значајнијег преуређења простора
- Сезонско снижење
- Роба са грешком
- Истицање рока употребе