НБС: Казнити банке које оштете клијенте
Београд - Удружење "Ефектива" тражи од НБС да усклади подзаконска акта о приговорима корисника финансијских услуга са Законом о заштити потрошача и уведе казне за банке.
У подзаконске акте би требало увести рок од осам дана за одговор банке по приговору клијента и новчану казну за банку која не достави одговор у предвиђеном року, на предвиђен начин и у складу са постављеним питањем или примедбом.
Предложено је и да се уведе новчана казна за банку која не приступи заказаној медијацији, као и обавеза НБС да у току припреме за медијацију упути странама у спору своје стручно мишљење о спорном односу са аспекта законитости и примене уговорних одредби.
Тражи се и да се уведе обавеза НБС да на интернет страници објављује податке о броју и предмету примљених приговора по банкама, а не збирно како то сада ради, као и да се поштују постојеће одредбе да се на три месеца објављују информације о банкама које крше прописе.
"Сматрамо да се предложеним изменама, која обезбеђују ефикаснију заштиту права свих учесника на тржишту банкарских услуга, могу обезбедити стабилност и одрживи раст банкарског система у Србији", наводи се у саопштењу Ефективе.
(kamatica.com)