Нејасне декларације: Не знамо шта купујемо
04.05.2014.
08:55
Коментари (0)
Купци у Србији су незаштићени и немају начин да остваре своја права, тврде удружења за заштиту потрошача.
Највећи проблем су нејасне декларације, затим следе потешкоће око остваривања рекламација, неодговарајућег упутства за употребу, скривена грамажа и истек рока трајања.
Погледајте и: Месо у Србији скупље него у Европи
Непотпуном или нетачном декларацијом без земље порекла потрошач је ускраћен за битне информације.
Неки продавци не дају податке о замени и поправци, многи нису уредили поступак пријема притужби купаца. Проблем су и упутства за употребу која су на страном језику или писана веома малим словима, тако да се могу прочитати само уз лупу, пишу “Новости”.
“Чести су називи производа којима се купци доводе у заблуду. Сурогатима или производима биљног порекла дају се називи производа за које се подразумева да су животињског порекла, као што су сиреви, млеко од соје, сурогати кафе”, каже Петар Богосављевић, председник Покрета за заштиту потрошача.
Купци су ускраћени и за информације о алергенима у намирницама.