НИЈЕ ДАЛЕКО: Предвиђа се да нећемо дуго чекати на бум у производњи и употреби ЕЛЕКТРИЧНИХ АУТОМОБИЛА
Будућност припада Е-возилима, сматрају многи стручњаци.
Многи стручњаци очекују да ће у будућности вожња на електрични погон преовладати и да ће електрични аутомобили постати доминантни у односу на традиционалне. Њихов број на улицама ће расти, иако је истина да цене батерија не падају очекиваном брзином.
Примера ради, према релевантном истраживању, до 2030. године, у Немачкој ће се годишње куповати око пола милиона Е-возила. Поједини амбициозни стручњаци сматрају да ће се овај број дуплирати, то јест, да ће сваки трећи регистрован аутомобил у Немачкој 2030. користити електрични погон.
Продају електричних аутомобила, упркос високој цени батерија, поспешиваће и строги закони о емисији штетних гасова. Индустрија неће моћи да затвори очи пред новим трендовима, и очекује се да ће Е-возила доживети бум до 2023. године. Такође, од 2025. године можемо да очекујемо већи број аутомобила са горивим ћелијама и возила која ће се пунити бежичним путем.
Погледајте ОВДЕ како изгледа Мерцедесов аутомобил на струју!
Поједини стручњаци сматрају да ће већ за тридесет или педесет година Е-возила у потпуности преузети примат, а да ће мотори са унутрашњим сагоревањем опстати само у неким специфичним сегментима. Оним произвођачима који не буду развијали овакву технологију претиће нестанак са тржишта, као што се то догодило Нокији на тржишту мобилних телефона.
Прочитајте ОВДЕ колике суме улажу Немци да би повећали број еко-возила на својим путевима.
Током претходних 10 година, компанија "Тесла Моторс" била је предводник у увођењу Е-возила на широко тржиште, а при том је успевала и да оствари значајан профит. Ова фирма једна је од најзаслужнијих за то што проценат Е-возила у односу на традиционална сваким даном расте, и за то што је већина произвођача аутомобила предузело кораке у производњи и пласирању линија оваквих прозивода.
Треба имати у виду и да ће брзина којом ће елекрични аутомобили "узимати маха" бити тесно повезана са брзином којом ће се развијати и мењати инфраструктура која ће њихову употребу учинити практичном. Енергетске компаније, на пример, учествоваће у овом процесу тако што ће морати да пронађу начине да обезбеде корисницима потребне количине електричне енергије - када и где је то потребно. Биће неопходна и изградња нових капацитета, а постоји дилема да ли у ту сврху треба градити нуклеарке, термоелектране на угаљ, или оне на гас. Многи најелегантнијим решењем сматрају обновљиве изворе енергије као што су ветрењаче, биомаса или соларни панели.
Погледајте ОВДЕ како ће изгледати електрични камион фирме "Никола Мотор Company".