Почело суђење јужнокорејском капетану и члановима посаде (ФОТО)
ГВАНГЏУ - Они су чекали на овај дан скоро два месеца, да погледају посаду несрећног трајекта у очи и кажу им како су се осећали. У судници, у југозападном граду Јужне Кореје Гвангџу, рођаци више од 300 погинулих путника добили су своју шансу.
Викање и вриштање на капетана Ли Јун Сеока и 14 чланова посаде доминирало је процесом. У изјави за медије, представник породица је рекао да су можда прошле недеље од 16. априла и потонућа трајекта, али да њихова туга и бес нису.
"За нас, време је стало", рекао је он. "Када видим ученике како носе школске униформе, осећам се као да ће се моје дете вратити кући и рећи: Тата, кући сам".
Иако ништа не може да врати настрадале, суђење ипак намерава да донесе одређени степен правде, иако обе стране имају различите идеје о томе шта она подразумева, преноси CNN.
Ли се изјаснио да није крив поводом оптужбе за убиство.
Према његовом адвокату, капетан већ живи са кривицом због чињенице да је напустио трајект пре него што су сви спасени. Његов адвокат Ли Гванг-Јае рекао да је Ли био за кормилом брода тек шест дана, био је последњи који се спасио од свих чланова посаде, а уз то није био задужен за утовар терета.
Истражитељи су саопштили да је огромна количина терета, којег је било двоструко већа од лимита трајекта, као и неуспех да се тај терет веже и осигура правилно, били делимично одговорни за превртање трајекта Севол, који је превозио 476 путника и чланова посаде.
"Забринут сам да они, који су више одговорни, пребацују кривицу на окривљеног", рекао је адвокат.
Међутим, неки у суду нису били убеђени и уследила је вика након изјаве адвоката одбране. А није ни тужилаштво.
Према њиховој верзији догађаја, чланови посаде су могли да обаве далеко ефикаснију операцију спасавања. Могли су да послушају захтеве за помоћ, уместо да их игноришу. Могли су да збрињавање путника учине својим приоритетом, уместо што су се побринули о себи.
Према наводима тужилаштва, оно сто су неколико чланова посаде урадили може се сумирати у једној речи: убиство.
Капетан и три члана његове посаде суочавају се са оптужбама за убиство. Ако буду осуђени, могу добити смртну казну, иако је прошло скоро две деценије откако је последњи пут смртна казна извршена у Јужној Кореји.