Преваре преко лажних сајтова
ДИГИТАЛНИ СВЕТ - Представљајући се као банка или угледни онлајн трговац, криминалци траже од корисника личне податке које злоупотребљавају да би узели новац.
Поједини корисници онлајн продавнице "Амазон" добили су у априлу имејл са молбом да у року од 24 сата потврде податке о кредитној картици и адреси ради "ефикасније обраде и испоруке поруџбина". Неки су одмах схватили да се ради о покушају преваре, јер ниједна озбиљна компанија неће тражити да јој се лични подаци доставе електронском поштом.
Сајбер криминалци су у овом случају покушали да намаме жртве популарном методом "пецања" како би им помоћу добијених података похарали рачун. Шема позната као фишинг погађа све уређаје који имају приступ интернету и то је један од разлога зашто је све популарнија.
Преваранти често врше нападе и преко сајтова друштвених мрежа, наводи Политика. Лажно се представљају као привлачне особе које желе романсу да би извукли финансијску корист или отимају профиле како би покренули акцију за наводну хуманитарну помоћ.
Стручњаци упозоравају и на фишинг телефоном. Једна америчка банка недавно је морала да обавештава клијенте да никако не одговарају на смс поруке које им је наводно слала. Поруку су послали преваранти, са обавештењем клијентима да им је картица привремено деактивирана и да позову одређени број и издиктирају број картице, пин код и датум важења. Банке такође наглашавају да никада неће тражити важне податке имејлом или телефоном.