Руси започели реконструкцију пруге на Коридору 10
СОПОТ - Потпредседница владе и министарка грађевине, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић отворила је радове на реконструкцији и модернизацији деонице Коридора 10 Сопот Космајски-Ковачевац, која се финансира руским кредитом и најавила да ће брзина на тој прузи бити повећана са садашњих 30 на 120 км на сат.
То је трећа деоница, дуга 18,5 км, на којој је компанија Руских државних железница "РЗ ЗД Интернешнал" започела радове у Србији и рок за њен завршетак је 18. август.
Руске машине почеле су да уклањају старе колосеке, а дневно могу да скину највише 800 до 1.000 метара пруге.
Михајловићева је истакла да су радови на тој прузи отворени чак пет месеци пре рока наводећи да је руски кредит раније стајао, али да је у претходних годину и по дана покренут и да се сада много брже реализује.
"Рок за завршетак радова на овој деоници је 128 дана и очекујем да буде испоштован", поручила је Михајловћева и пожелела срећу извођачима радова.
Она је казала да ће се возови на тој прузи кретати брзином од 100 до 120 километара на сат и нагласила да је дошло крајње време да поново постоји жеља за вожњом железницом, а не да се стално прича како возови на српким пругама иду споро.
Михајловићева је казала да је циљ владе да што више домаћих фирми учествује у тим пројектима и додала да је "Енергопројект" подизвођач радова на прузи Сопот Космајски-Ковачевац.
Она је, такође, најавила да ће у последњем кварталу ове године почети и реконструкција барске пруге кроз Србију, која ће се исто финансирати руским кредитом.
Амбасадор Русије у Србији Александар Чепурин је рекао да је директор Рушких железница Владимир Јакуњин раније долазио у Србију због потешкоћа у реализацији руског кредита и истакао да се уговори сада испуњавају и пре рока.
Он је захвалио српским партнерима и нагласио да сарадњу две земје не треба ограничити само на нафту и гас, иако се и у тој сфери очекују "нови моменти", већ је треба ширити и у области пољопривреде, технологије и инфраструкутуре.
Чепурин је, такође, рекао и да је Србија прошле године дуплирала извоз пољопривредних производа у Русију. Руски дипломата је рекао да ће деоница Сопот Космајски-Ковачевац бити завршена и пре рока.
Генерални директор "Железница Србије" Мирослав Стојчић је подсетио да се радови на три деонице, који се финансирају руским кредитом одвијају по плану, по предвиђеним пројектима и да иду чак и пре рока. Ради се на три деонице: прузи Београд - Панчево, Рума - Голубинци и Сопот Космајски - Ковачевац.
Стојчић је истакао да ће након завршетка радова на правцу од Ресника до Ковачевца време путовања бити скраћено за 25 минута.
Он је додао да ће следећа деоница бити Мала Крсна - Велика Плана која ће почети да се ради 15 до 20 дана након завршетка деонице код Сопота, док ће три преостале деонице Коридора 10 на југу Србије почети да се раде наредне године.
Директор "РЗ ЗД Интернешнал" Сергеј Павлов захвалио је Влади Србије што поклања велику пажњу тим пројектима.
Радови се финансирају из руског кредита за модернизацију српских железница, укупне вредности 800 милиона долара. Анексом 2.1 основног уговора, који су "Железнице" и "РЗ ЗД Интернешнал" потписале октобра 2014. године уговорена је реконструкција три такозване "северне" деонице на Коридору 10, укупне дужине 65,8 километара.
Укупна вредност радова на све три деонице износи 48,7 милиона долара, а радови на модернизацији пруге Рума - Голубинци започели су 19. фебруара ове године.
Радови на изгадњи другог колосека пруге Београд - Панчево су почели 25. марта 2015. године. На југу Србије је планирана реконструкција три деонице Коридора 10 у дужини од 46,5 км: Винарци -Ђорђево, Врањска Бања - Ристовац и Бујановац - Букаревац.
Руским кредитом ће бити набављени и нови возови и очекује се да до краја године у Србију стигне и први од 27 уговорених нових руских дизел-моторних возова, чија је укупна вредност 100 милиона долара.