Подешавања Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Београд
  • Дечани
  • Јагодина
  • Крагујевац
  • Крушевац
  • Ниш
  • Нови Сад
  • Ораховац
  • Панчево
  • Пирот
  • Приштина
  • Призрен
  • Сомбор
  • Суботица
  • Штрпце
  • Ужице
  • Врање
  • Вршац
  • Зрењанин
  • Zvečan

ИСКОРИСТИТЕ БЕСПЛАТАН ТАКСИ ВЕЋ ДАНАС: Водећа европска апликација стигла и у Србију

30.10.2015. 15:19
Taxify aplikacija
Taxify апликација / Извор: Фото: Taxify

Настављамо интервју са Јевгенијем Belussovim, менаџером одсека за проширење компаније Taxfy из Естоније, која од овог лета послује и у Београду.

Апликација доноси иновативна решења у такси индустрији као и бројне погодности за наше суграђане. Први део интервјуа са господином Belussovim можете погледати на овом линку.

Сазнајте и како већ данас можете да се провозате таксијем БЕСПЛАТНО.

Које разлоге најчешће дајете такси удружењима када им нудите сарадњу?

Разлог због којег би компаније требале да размотре пословање са нама је чињеница да ће Убер, пре или касније ући на ово тржиште, а њихов пословни модел је апсолутно другачији. 

Taxify aplikacija
Taxify апликација / Извор: Фото: Taxify

Они имају своје приватне возаче и увешће праву пометњу у такси индустрији. Толико ће се брзо десити тај заокрет да га неће ни осетити. А ако мисле да ће их законодавство спасити, греше. Тржиште је такво да такси услуга није баш јефтина и то је оно што чујем од људи овде. Убер управо започиње бизнис у градовима где има таквих услова, нудећи цену такси услуга упола јефтину, што грађани прихвате оберучке и онда никада више не користе такси.

Верујем да је Убер компанија довољно велика и утицајна да лобирањем утиче на промену закона. Ја сам на крају крајева за здраву конкуренцију. Мислим да је на људима да одлуче да ли су за активирање апликације која ће им донети проверене и лиценцоване таксисте који познају град, да ли ће користити градски превоз или ће одабрати приватног возача, који можда не познаје град толико добро, због чега вожња неће можда бити ефикаснија, али знатно јефтинија.

Када је реч о коришћењу апликације, да ли захтева додатну обуку за таксисте? Како они реагују на нове технологије, имајући у виду да као индустрија нису познати по технолошким иновацијама?

Taxify није прва апликација која се покреће у Београду, тако да је до сада, барем већина, чула да технологија постоји, било на локалу или у иностранству, попут Убера.

Међутим, установили смо да од 20 до 25 одсто таксиста нема уређаје способне да покрену апликацију. Зато је то је један од изазова које морамо да пребродимо, пошто ми толико верујемо у нашу услугу да смо спремни да покријемо трошкове набавке телефона и таблета.

Taxify tim
Taxify тим / Извор: Фото: Taxify

Да ли је то био једини изазов у пословању са српским таксистима?

Као што је случај и другде у свету, таксисти овде нису хтели нешто ново да пробају а да претходно нису чули од колеге да је то нешто у реду. Данас су ствари другачије. Чешће се о овим иновацијама прича, тако да се ствари крећу у позитивнијем смеру.

На почетку, било је ситуација када смо прилазили возачима који су нас одмах одбијали само зато што су око њих биле друге колеге. Нису хтели да буду виђени са нама јер су се плашили да ће им колеге приговарати. То је била једна психолошка блокада и једна од чешћих препрека на које смо наилазили.

Колико проверених возача тренутно имате у систему?

Данас имамо око 150 возача, али то не значи да су они активни у сваком тренутку. Људи возе у различитим сменама, а наша идеја је да покријемо потреба града у току целог дана, у току целе недеље.

Људи не могу да раде 24 сата дневно, зато нам за велики град попут Београда свакако треба још возача, али у исто време морамо да обратимо пажњу на баланс понуде и потражње.

Taxify aplikacija
Taxify апликација / Извор: Фото: Taxify

Ваш бизнис модел се заснива на проценту који узимате од сваке вожње. Да ли постоје и месечне преплате?

Постоје два бизнис модела које спроводимо. Први и главни модел је наплаћивање процента таксистима од завршене вожње, који је од 10 до 20 одсто, што зависи од државе. Овде је 10 одсто. За компаније можемо да уговоримо неке посебне услове у односу на фиксну тарифу коју сам поменуо.

Taxify није само апликација, ми нудимо јединствену могућност да компаније користе наше диспечерско решење. У суштини нудимо "све у једном" решење за компаније. Могу да користе нас дипечер, нашу апликацију за возаче, тако да им више не треба радио систем комуникације. То је толико застарео систем где је потребно више времена да се обради поруџбина, док наш софтверски диспечер може да обради поруџбину два пута брже.

Поједина удружења, која броји више од хиљаду чланова, само од чланарине могу да зараде више од 90.000 евра. Како њима прилазите са понудом и како их убедити да је то исплативо?

Taxify апликација је једна од најпопуларнијих тема у тржиштима у развоју. Коришћењем Taxify-a njima се отвара један сасвим нови свет муштерија, нарочито туриста који долазе из иностранства, где су већ користили Taxify, и који знају да је апликација иста у свакој земљи. Свако удружење свакако може да проба и направи своју апликацију, али то захтева доста времена, новца, а да не помињемо буџет за промоцију. Оно што Taxify ради јесте да уклања потребу за промовисањем апликације, јер ми улажемо наш новац и готов производ, и то је оно што у ствари наплаћујемо. 

Osnivač i CEO Taxify Markus Villig
Оснивач и ЦЕО Taxify Маркус Villig / Извор: Оснивач и ЦЕО Taxify Маркус Villig, Фото: Taxify

Чули сте да нека удружења забрањују свој члановима да учествују у другим системим за пружање превоза и да то често кажњавају отказом. Како на то реагујете?

То јесте случај у неким земљама. Ако вам удружење забрањује да узимате више вожњи помоћу Taxify-a, онда треба да размислите да ли је то удружење добро за вас. Као возач ви имате породицу коју храните и за вас је добро када вам неко дају могућност да прикупите више вожњи. А ако вам удружење то не да, по мени, то није начин на који би требало да третирате колеге. Друго, ако само размилите о томе на тренутак, Taxify није ништа другчији од једноставног узимања муштерије директно са улице. Не можете да забраните возачу да узима муштерије са улице. Зато је корићење Taxify-ja исти концепт, само што је мало лакше муштеријама да пронађу таксисте.

Да ли сте чули за ЦАР: ГО?

Да. У истој смо згради.

Имамо ЦАР: ГО, долази Убер. Да ли мислите да је тржиште довољно велико за све? Да ли конкуренција може да допринесе смањењу цена такси превоза у граду?

Мислим да је тржиште огромно. Говоримо о два милиона становника, можда и више. Али ја још увек нисам видео активну апликацију на тржишту осим наше. Знајте да смо присутни и на тржиштим у којима имамо три или четири јака конкурента, али где свако имао свој специфичан део тржишта, тако да заиста има места за конкуренте. Свака компанија има другачиији пословни модел. Убер има један. ЦАР: ГО има други, а ми трећи. Тако да, ЦАР: ГО у суштини ради са приватним возачима, а ми не желимо да будемо непријатељи таксиста. Знамо колико су јаки локални синдикати таксиста и зато желимо да им помогнемо да се боре против компанија налик Уберу.

Taxify - Pozivanje taksija nikada nije bilo lakše
Taxify - Позивање таксија никада није било лакше / Извор: Фото: Taxify

Наше читаоце занима и сам процес коришћења апликације. Инсталирамо је и шта даље?

Региструјете се - пуно име и презиме. Добићете поруку са бројем за регистрацију. Када га убаците, под условом да имате укључен ГПС, систем ће вас убрзо пронаћи.

У поткатегорији можете да кликнете и видите цену, километражу, време, која ћете кола добити итд. Планирамо више категорија у будућности, попут премијума. За сада су сва кола у једној категорији.

На крају само потврдите адресу. Можете да изаберете опцију плаћања: кеш, картице за ПОС терминал (у зависности од терминала у колима), и најважније можете додати кредитну картицу и онда ће то бити транскација без кеша.

Вратите на одабир и ту тражите најближи такси.

Како у апликацији видите која је цена вожње?

Цена такси услуге је регулисана законом. Оно што корисници знају јесте да неки таксисти могу да варају својим таксиметром. Ми управо радимо све да издвојимо оне који то раде и оставимо оне људе који су добри и пријатни.

Ако муштерија пак помисли да је преварена, постоји неколико корака: негативни рејтинг, писање коментара, што ми проверавамо свакога дана. Ако то таксиста понови два пута или више, онда покрећемо мере. Не толеришемо варалице

Да ли су коментари јавни? Да ли и пре седања у такси можемо да прочитамо шта други мисле о возачу?

Не, не видите коментаре. Наша локална филијала покреће процедуру против возача ако је то потребно и они ће једноставни бити искључени из система и неће моћи никога више да преваре. Такође, не виде се ни оцене. Када би били јавни, то би само збунило муштерије, који би само о томе размишљали превожње, а ми желимо да пружимо ужитак вожње без пометњи.

Да би избегли неспоразуме око цене, зашто не пошаљете преко апликације нпр. цену вожње муштерији? Да ли тако нешто постоји?

На крају вожње, ако плаћате кредитном картицом, наш таксиметар ће приказати цену коју таксиста мора да усклади са његовим таксиметром.

Када је вожња завршена, муштерија ће добити аутоматску email поруку у инбоксу, у којој ће писати: одакле сте започели вожњу, крајње одредиште, ко је био ваш возач, коју сте опцију плаћања изабрали, тарифу, код који можете поделити са пријатељима, тако да ви и ваши пријатељи добијете, рецимо 600 динара, које можете искористити за бесплатну вожњу. Тиме, ми у суштини промовишемо систем препоруке, тако да ваш пријатељ може такође поделити код са следећом особом и онда они добију бесплатну вожњу. 

Dejan Bizinger i Jevgeni Beloussov
Дејан Бизингер и Јевгени Beloussov / Извор: Дејан Бизингер и Јевгени Beloussov, Фото: Србија Данас

За крај да ли сте користили Taxify апликацију приликом доласка у нашу новинску агенцију?

Наравно.

Како сте оценили вожњу?

Одлично. Возач је дошао за свега два минута.

Да ли је био изненађен, да ли вас је препознао?

Није. Обично се не најављујем, када користим услугу наших таксиста.

Да ли сте убацили који коментар на крају вожње?

Да, обавезно коментаришем. Нарочито ако мислим да квалитет услуге може да се додатно побољша. Опет понављам, то је веома важна ствар и позвао бих све наше муштерије да коментаришу, чак и ако је вожња прошла без проблема, јер нам то пуно значи.

***************************************

За крај, добри људи iz Taxify компаније награђује читаоце портала Србија данас!!!

Испробајте апликацију бесплатно и користећи промо код СРБИЈАДАНАС освојите бесплатну вожњу таксијем до 1000 дин, који важи за прву вожњу и ако је изабран начин плаћања преко платне картице (кредитне или дебитне) која може да се користи online.

Све информације о томе како да искористите промо код, погледајте на ОВОМ ЛИНКУ.

Ако имате ову верзију WhatsAppa - добро пазите: Ускоро престаје да ради!
whatsapp

Ако имате ову верзију WhatsAppa - добро пазите: Ускоро престаје да ради!

12.09.2024. 13:38
APPLE НАЈАВИО IPHONE 16: Ево по чему се разликује од претходних модела и колико ће коштати
Iphone 16

APPLE НАЈАВИО IPHONE 16: Ево по чему се разликује од претходних модела и колико ће коштати

09.09.2024. 21:10
Јединствени Galaxy екосистем – Увежите своје уређаје за још већу продуктивност уз помоћ вештачке интелигенције
Galaxy Flip6

Јединствени Galaxy екосистем – Увежите своје уређаје за још већу продуктивност уз помоћ вештачке интелигенције

28.08.2024. 12:08
ДА ЛИ ЈЕ КУПОВИНА НА ТЕМУ ПРЕВАРА? Страхиња је купио 5 артикла за 2.500 динара, а једна ствар га шокирала
Temu

ДА ЛИ ЈЕ КУПОВИНА НА ТЕМУ ПРЕВАРА? Страхиња је купио 5 артикла за 2.500 динара, а једна ствар га шокирала

15.08.2024. 09:31
Ако имате ову верзију WhatsAppa - добро пазите: Ускоро престаје да ради!
whatsapp

Ако имате ову верзију WhatsAppa - добро пазите: Ускоро престаје да ради!

12.09.2024. 13:38
APPLE НАЈАВИО IPHONE 16: Ево по чему се разликује од претходних модела и колико ће коштати
Iphone 16

APPLE НАЈАВИО IPHONE 16: Ево по чему се разликује од претходних модела и колико ће коштати

09.09.2024. 21:10
Шта значи АМ, а шта ПМ у времену и која је разлика?
Razlika između AM i PM u vremenu

Шта значи АМ, а шта ПМ у времену и која је разлика?

08.08.2024. 14:04
СУМЊАТЕ ДА ВАМ ЈЕ ТЕЛЕФОН ХАКОВАН! Ево како да то ЛАКО ПРОВЕРИТЕ!
Sajber napad

СУМЊАТЕ ДА ВАМ ЈЕ ТЕЛЕФОН ХАКОВАН! Ево како да то ЛАКО ПРОВЕРИТЕ!

09.07.2024. 13:05
БИТИ ИЛИ НЕ БИТИ ЗА КИЈЕВ "Време је да почну да се постављају непријатнија питања о сукобу у Украјини" - Колико је Запад спреман да иде далеко?
Volodimir Zelenski

БИТИ ИЛИ НЕ БИТИ ЗА КИЈЕВ "Време је да почну да се постављају непријатнија питања о сукобу у Украјини" - Колико је Запад спреман да иде далеко?

21.09.2024. 08:08
ВЕРНИЦИ СЛАВЕ МАЛУ ГОСПОЈИНУ Данас је црвено слово, а ову молитву Богородици обавезно прочитајте
Crkva

ВЕРНИЦИ СЛАВЕ МАЛУ ГОСПОЈИНУ Данас је црвено слово, а ову молитву Богородици обавезно прочитајте

21.09.2024. 07:26
"ПУТИНОВА ЦРНА ЛИСТА" Руски председник има списак земаља које су "опасне" - Међу њима Црна Гора и Северна Македонија
Vladimir Putin

"ПУТИНОВА ЦРНА ЛИСТА" Руски председник има списак земаља које су "опасне" - Међу њима Црна Гора и Северна Македонија

20.09.2024. 21:11
ПЉУШТЕ КОМПЛИМЕНТИ ЗА ВУЧИЋА: Популарни интернет портал о дипломатским успесима Србије
Aleksandar Vučić

ПЉУШТЕ КОМПЛИМЕНТИ ЗА ВУЧИЋА: Популарни интернет портал о дипломатским успесима Србије

21.09.2024. 08:52