ИСКОРИСТИТЕ БЕСПЛАТАН ТАКСИ ВЕЋ ДАНАС: Водећа европска апликација стигла и у Србију
Настављамо интервју са Јевгенијем Belussovim, менаџером одсека за проширење компаније Taxfy из Естоније, која од овог лета послује и у Београду.
Апликација доноси иновативна решења у такси индустрији као и бројне погодности за наше суграђане. Први део интервјуа са господином Belussovim можете погледати на овом линку.
Сазнајте и како већ данас можете да се провозате таксијем БЕСПЛАТНО.
Разлог због којег би компаније требале да размотре пословање са нама је чињеница да ће Убер, пре или касније ући на ово тржиште, а њихов пословни модел је апсолутно другачији.
Они имају своје приватне возаче и увешће праву пометњу у такси индустрији. Толико ће се брзо десити тај заокрет да га неће ни осетити. А ако мисле да ће их законодавство спасити, греше. Тржиште је такво да такси услуга није баш јефтина и то је оно што чујем од људи овде. Убер управо започиње бизнис у градовима где има таквих услова, нудећи цену такси услуга упола јефтину, што грађани прихвате оберучке и онда никада више не користе такси.
Верујем да је Убер компанија довољно велика и утицајна да лобирањем утиче на промену закона. Ја сам на крају крајева за здраву конкуренцију. Мислим да је на људима да одлуче да ли су за активирање апликације која ће им донети проверене и лиценцоване таксисте који познају град, да ли ће користити градски превоз или ће одабрати приватног возача, који можда не познаје град толико добро, због чега вожња неће можда бити ефикаснија, али знатно јефтинија.
Taxify није прва апликација која се покреће у Београду, тако да је до сада, барем већина, чула да технологија постоји, било на локалу или у иностранству, попут Убера.
Међутим, установили смо да од 20 до 25 одсто таксиста нема уређаје способне да покрену апликацију. Зато је то је један од изазова које морамо да пребродимо, пошто ми толико верујемо у нашу услугу да смо спремни да покријемо трошкове набавке телефона и таблета.
Као што је случај и другде у свету, таксисти овде нису хтели нешто ново да пробају а да претходно нису чули од колеге да је то нешто у реду. Данас су ствари другачије. Чешће се о овим иновацијама прича, тако да се ствари крећу у позитивнијем смеру.
На почетку, било је ситуација када смо прилазили возачима који су нас одмах одбијали само зато што су око њих биле друге колеге. Нису хтели да буду виђени са нама јер су се плашили да ће им колеге приговарати. То је била једна психолошка блокада и једна од чешћих препрека на које смо наилазили.
Данас имамо око 150 возача, али то не значи да су они активни у сваком тренутку. Људи возе у различитим сменама, а наша идеја је да покријемо потреба града у току целог дана, у току целе недеље.
Људи не могу да раде 24 сата дневно, зато нам за велики град попут Београда свакако треба још возача, али у исто време морамо да обратимо пажњу на баланс понуде и потражње.
Постоје два бизнис модела које спроводимо. Први и главни модел је наплаћивање процента таксистима од завршене вожње, који је од 10 до 20 одсто, што зависи од државе. Овде је 10 одсто. За компаније можемо да уговоримо неке посебне услове у односу на фиксну тарифу коју сам поменуо.
Taxify није само апликација, ми нудимо јединствену могућност да компаније користе наше диспечерско решење. У суштини нудимо "све у једном" решење за компаније. Могу да користе нас дипечер, нашу апликацију за возаче, тако да им више не треба радио систем комуникације. То је толико застарео систем где је потребно више времена да се обради поруџбина, док наш софтверски диспечер може да обради поруџбину два пута брже.
Taxify апликација је једна од најпопуларнијих тема у тржиштима у развоју. Коришћењем Taxify-a njima се отвара један сасвим нови свет муштерија, нарочито туриста који долазе из иностранства, где су већ користили Taxify, и који знају да је апликација иста у свакој земљи. Свако удружење свакако може да проба и направи своју апликацију, али то захтева доста времена, новца, а да не помињемо буџет за промоцију. Оно што Taxify ради јесте да уклања потребу за промовисањем апликације, јер ми улажемо наш новац и готов производ, и то је оно што у ствари наплаћујемо.
То јесте случај у неким земљама. Ако вам удружење забрањује да узимате више вожњи помоћу Taxify-a, онда треба да размислите да ли је то удружење добро за вас. Као возач ви имате породицу коју храните и за вас је добро када вам неко дају могућност да прикупите више вожњи. А ако вам удружење то не да, по мени, то није начин на који би требало да третирате колеге. Друго, ако само размилите о томе на тренутак, Taxify није ништа другчији од једноставног узимања муштерије директно са улице. Не можете да забраните возачу да узима муштерије са улице. Зато је корићење Taxify-ja исти концепт, само што је мало лакше муштеријама да пронађу таксисте.
Да. У истој смо згради.
Мислим да је тржиште огромно. Говоримо о два милиона становника, можда и више. Али ја још увек нисам видео активну апликацију на тржишту осим наше. Знајте да смо присутни и на тржиштим у којима имамо три или четири јака конкурента, али где свако имао свој специфичан део тржишта, тако да заиста има места за конкуренте. Свака компанија има другачиији пословни модел. Убер има један. ЦАР: ГО има други, а ми трећи. Тако да, ЦАР: ГО у суштини ради са приватним возачима, а ми не желимо да будемо непријатељи таксиста. Знамо колико су јаки локални синдикати таксиста и зато желимо да им помогнемо да се боре против компанија налик Уберу.
Региструјете се - пуно име и презиме. Добићете поруку са бројем за регистрацију. Када га убаците, под условом да имате укључен ГПС, систем ће вас убрзо пронаћи.
У поткатегорији можете да кликнете и видите цену, километражу, време, која ћете кола добити итд. Планирамо више категорија у будућности, попут премијума. За сада су сва кола у једној категорији.
На крају само потврдите адресу. Можете да изаберете опцију плаћања: кеш, картице за ПОС терминал (у зависности од терминала у колима), и најважније можете додати кредитну картицу и онда ће то бити транскација без кеша.
Вратите на одабир и ту тражите најближи такси.
Цена такси услуге је регулисана законом. Оно што корисници знају јесте да неки таксисти могу да варају својим таксиметром. Ми управо радимо све да издвојимо оне који то раде и оставимо оне људе који су добри и пријатни.
Ако муштерија пак помисли да је преварена, постоји неколико корака: негативни рејтинг, писање коментара, што ми проверавамо свакога дана. Ако то таксиста понови два пута или више, онда покрећемо мере. Не толеришемо варалице
Не, не видите коментаре. Наша локална филијала покреће процедуру против возача ако је то потребно и они ће једноставни бити искључени из система и неће моћи никога више да преваре. Такође, не виде се ни оцене. Када би били јавни, то би само збунило муштерије, који би само о томе размишљали превожње, а ми желимо да пружимо ужитак вожње без пометњи.
На крају вожње, ако плаћате кредитном картицом, наш таксиметар ће приказати цену коју таксиста мора да усклади са његовим таксиметром.
Када је вожња завршена, муштерија ће добити аутоматску email поруку у инбоксу, у којој ће писати: одакле сте започели вожњу, крајње одредиште, ко је био ваш возач, коју сте опцију плаћања изабрали, тарифу, код који можете поделити са пријатељима, тако да ви и ваши пријатељи добијете, рецимо 600 динара, које можете искористити за бесплатну вожњу. Тиме, ми у суштини промовишемо систем препоруке, тако да ваш пријатељ може такође поделити код са следећом особом и онда они добију бесплатну вожњу.
Наравно.
Одлично. Возач је дошао за свега два минута.
Није. Обично се не најављујем, када користим услугу наших таксиста.
Да, обавезно коментаришем. Нарочито ако мислим да квалитет услуге може да се додатно побољша. Опет понављам, то је веома важна ствар и позвао бих све наше муштерије да коментаришу, чак и ако је вожња прошла без проблема, јер нам то пуно значи.
***************************************
За крај, добри људи iz Taxify компаније награђује читаоце портала Србија данас!!!
Испробајте апликацију бесплатно и користећи промо код СРБИЈАДАНАС освојите бесплатну вожњу таксијем до 1000 дин, који важи за прву вожњу и ако је изабран начин плаћања преко платне картице (кредитне или дебитне) која може да се користи online.
Све информације о томе како да искористите промо код, погледајте на ОВОМ ЛИНКУ.