МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ, зашто се НИКО не јавља на СОС телефон за помоћ жртвама вршњачког насиља?!
Ставили смо се у кожу угрожене деце и позвали СОС телефон за помоћ жртвама вршњачког насиља Министарства просвете.Две недеље нам се нико није јавио. Питамо вас, шта би било да су уместо новинара стварно звала деца којој је потребна помоћ?!
С обзиром на то да је вршњачко насиље у Србији у порасту, наш портал је покренуо акцију против насиља, под називом „Друг није мета“ и тим поводом смо као једну од опција навели и СОС телефон за жртве вршњачког насиља, који је још 2011. године основало Министарство просвете.
Та линија је отворена сваког радног дана од 8:30 до 16:30, али када смо хтели да сазнамо на који начин се млади и родитељи саветују преко ове СОС линије, открили смо да се на овај број, 0800/200-201 нико не јавља!
Од 15. септембра, откако је наша акција покренута, новинари Србије Данас су свакодневно позивали СОС линију у преподневним сатима и сваки пут су добили исти одговор, да су све линије заузете и затим би се веза прекинула.
Када смо контактирали надлежне у Министарству просвете, нико није био вољан да нам одговори зашто се нико не јавља на овај број и како је могуће да је овако важан пројекат, који не само што се финансира из џепа грађана, већ и служи да помогне деци и младима у најтежим тренуцима у животу, заправо запуштен и да нико од надлежних не сматра да треба чак ни да нам одговори? .....
Након што смо данима покушавали да добијемо било какав одговор из Министарства просвете, путем мејлова, званичних дописа, порука и позива и звали СОС телефон, одлучили смо да снимамо позиве, како бисмо показали да се на овај број нико не јавља.
При успостављању позива, након што се јави аутомат, који каже да ће се јавити стручно лице Министарства просвете и науке, након 30 так секунди чујете увек исто: да су сви оператери заузети, и да пробате касније.
И пробали смо, сваки дан. Тек након последњег мејла у коме смо још једном замолили за одговор Министарство просвете, и после многобројних покушаја, на телефон се јавило стручно лице.
На питање наше новинарке, зашто се не јављају данима и шта то значи да ће се јавити оператер и прекидање везе, одговорили су нам да то није тачно и да нема аутомата нити било каквих оператера, да се ту увек неко јавља у току радног времена! Када смо објаснили да то није истина, јер смо снимали покушаје да дођемо са неким од њих у контакт и који су нам потврдили да се нико не јавља, одговор је био: „нешто се лоше преспојило“?!
Када смо обавестили стручно лице да смо снимали све разговоре, одједном је промењен тон разговора и упућени смо да се обратимо шефу Јединице за борбу против насиља, Биљани Лајовић, коју смо такође безуспешно покушавали да контактирамо.
С обзиром да је ова линија званично у функцији још од 2011. године, колико су позива у помоћ пропустили? Колико трагедија можда нису спречили? Нажалост, нико из Министарства просвете нема одговор на ово питање, чак и кад би хтели да нам одговоре.