Yahoo остварио рекордни профит у протеклом кварталу!
Интернет компанија Јаху (Yahoo! Инц.), власник једног од најпосећенијих веб портала у САД повећао је нето профит у трећем тромесечју скоро 23 пута.
То је боље од очекивања тржишта, захваљући продаји дела удела у Алибиба групи током њене иницијалне јавне понуде (ИПО) за 6,3 милијарде долара након обрачуна пореза. Yahoo! je обећао да ће акционарима поделити најмање половину прихода добијених од ИПО Алибабе, која се показала највеће у историји Вол стрита.
Како је саопштио Yahoo!, нето профит у периоду јул-септембар 2014. достигао је 6,8 милијарди долара или 6,7 долара по акцији, док је у трећем тромесечју прошле године то било 297 милиона долара или 34 центи по акцији.
Укупни приходи порасли су мање од један одсто, са 1,14 милијарди на 1,15 милијарди долара. При томе, приходи без урачунатих трошкова за интернет-саобраћај повећани су са 1,08 милијарди на 1,09 милијарди долара. Аналитичари у анкети Томсон Ројтерса у просеку су прогнозирали кориговану добит компаније на нивоу од 30 центи по акцији уз приходе без учешхца интернет саобраћаја од 1,04 милијарди долара.
После продаје акција Алибабе појачан је притисак на руководство Yahoo! na челу са извршним директором Марисом Мејер, јер су инвеститори су били незадовољни приходима од реклама и тражили су радикалне промене. Између осталог, чуо се и предлог о спајању Yahoo! i АОЛ (највећи светски интернет провајдер). Међутим, како пише Њујорк тајмс, резултати Yahoo! za трећи квартал показали су се довољно позитивни чак и без урачунатих прихода од ИПО Алибабе, што ће, пре свега, дати компанији додатно време за израду даље стратегије.
Удео Алибабе који је остао у власништву Јахуа вреди око 34 милијарде долара. Прелазак на плаћене огласе донео је компанији пет одсто мање прихода него прошле године. Приходи од претраживачког бизниса Yahoo! povećani су шест одсто. Приходи од реклама на мобилним уређајима у трећем кварталу премашили су 200 милиона долара, а за целу годину, према речима Мејерове, они могу бити већи од 1,2 милијарде долара. Број мобилних корисника Јахуа и његовог сервиса микроблогова Тумбир од јула до септемба скочио 17 одсто, на 550 милиона долара.
Котације акција Јахуа током електронског трговања после затварања основне сесије у Њујорку у уторак су порасле 3,7 одсто.
Погледајте још и:
БАЦК ТО THE ФУТУРЕ: Ховербоард за 10.000 долара!