ЗАШТО ХРВАТИЦЕ ИДУ У СИРИЈУ? "Сликају се тамо у буркама и с калашњиковима“!
Загреб није битна тачка у причи око Исламске државе, ни тајне службе у Загребу нису откриле никакву радикалну групу, а и локална заједница Хрватске недвосмислено је против сваког облика екстремизма.
Али ипак процурела је вест да су се четири Хрватице удале за џихадисте. У том случају, не може а да се не постави питање: “Одакле онда те информације и зашто оне одлазе у Сирију?“
“За Дору Билић чуо сам пре више од годину дана, али о њој се мало могло сазнати: да је из Загреба, да се двапут удавала и да је пре одласка у Сирију боравила у Горњој Маочи“, каже др. Владо Азиновић, професор Факултета политичких наука у Сарајеву, аутор књиге “Увод у студије тероризма“ за јутарњи.хр.
Азиновић, такође, наводи да Хрватице нису једнине које одлазе у Сирију, већ и да има још сулучајева из региона: “Из Босне И Херцеговине је од 2012. до 2013. године за Сирију отишло двадесетак жена са шеснаесторо деце, од којих је најмлађе имало пет месеци, а најстарије седамнаест година. Жене су ишле за мужевима или су се удавале па отишле. Из Словеније је отишла једна Босанка са словенским држављанством, једна жена из Црне Горе, а било је и случајева из босанске дијаспоре“.
Како каже није му познато да ли је било још случајева поред ових да су девојке из Хрватске пребегле у Сирију: “Загреб није битна тачка у тој причи, тајне службе у Загребу нису откриле никакве радикалне групе, а локална исламска заједница је недвосмислено против сваког облика екстремизма“.
Дугогодишњи загребачки муфтија Шевко Омербашић у интервјуу сарајевском Дневном авазу рекао да су вехабије покушале да се укорене у загребачке џамије, али да су их спречили: “Закупили су неку кућу у којој су се окупљали. Хрватска обавештајна служба их је пратила, након чега су упозорени да би могли да имају велике проблеме и отишли су тамо где имају мало више слободе, у Босну. С времена на време дођу из Босанске крајине, јер су ту близу Велика Кладуша, Цазин и Бихаћ. Али немамо проблема“.
Према тврдњама Азиновића, жене не одлазе у Сирију да би се бориле, него да би бринуле о породици. Како каже, у Сирији се усељавају у станове и куће које су оставили њихови власници бежећи од рата. Али борба ипак није у позадини, иако се не боре због новца или вере, како наводи Азиновић оне се боре за сопствену породицу.
“Видео сам снимке с венчања које остављају на друштвеним мрежама, на којима су младе жене покривене, у бурки, с калашњиковим у руци. Али, оне су у Сирији ипак подизања породице“, објашњава он.
Неке и остављају породицу због џихадиста
Јавности су познате и слике жене из Бихаћа која је оставила мужа и двоје деце јер се заљубила преко Фејсбука и отишла у Сирију. Најпознатији је ипак случај девојчица Сабине Селимовић и Семире Кешиновић, које су из Беча, где су живеле с родитељима, побегле у Сирију и тамо се удале. Одатле су стално постовале слике на друштвеним мрежама уз позиве пријатељицама да им се придруже.
Азиновић објашњава да је екстремизам врло привлачан младићима и девојкама, који се у тим годинама опиру родитељима и родитељском ауторитету. Ако притом открију и религију она постаје њихов највећи ослонац и отпор сваком другом ауторитету.
“Поготово ако су одрастали у патријархалним породицама, а колико је познато, сви долазе из таквих“, каже сарајевски стручњак за тероризам.
Погледајте и:
Босанке Сабина (16) и Самра (15) које су побегле у џихад најавиле удају у Сирији
Босанке се удале за џихадисте
ЏИХАДИСТИ БЕЖЕ ОД ЖЕНА ГЛАВОМ БЕЗ ОБЗИРА: Ево и зашто!