Ако ОВАКО пишете наслове за мејл, вероватно вам зато послодавци не одговарају на пријаве за посао!
Добро обратите пажњу.
Како се изборити с огромним бројем различитих порука које вам свакодневно стижу на имејл? Тешко је направити категорије и филтере који ће заиста препознати важност сваке од њих, али једно је сигурно. Оно на шта ћете сигурно увек обратити пажњу јесте наслов, односно субјецт.
Овај телефон је МНОГО добар... Али ЗА ЗАОБИЛАЖЕЊЕ (ФОТО/ВИДЕО)
Управо то је оно што дефинише добар продајни мејл – у том кратком реду, од педесетак карактера, лежи кључ успеха. Ако наведете примаоца поруке да је отвори и прочита, сматрајте да сте завршили више од 50% посла.
Да ли губимо вид због сталног гледања у екран мобилног телефона?
С друге стране, постоје неке "експлозивне" речи које ће одбити не само особу којој сте послали мејл (што врло лако може бити и ваш потенцијални послодавац), већ и сервер, који може препознати мејл као спам. Даћемо вам неколико примера како бисте знали шта да избегавате.
"Среда"
…или било који други дан у недељи. Шта год желите да кажете, сигурно постоји бољи начин него да наведете само једну реч која ће већ до следеће седмице постати прави кошмар за тражење кроз сандуче.
Увек је пожељно у предмет ставити опис, па тако, уколико вам је у среду потребан слободан дан, можете написати "промене смене у среду" или "слободна среда". Трудите се да вам наслов мејла увек садржи бар две или више речи, јер у супротном ћете увек имати проблем када будете претраживали мејлове, будући да ће вам баш та "среда" и сви одговори на њу правити непотребну гужву.
Ре: Ре: Ре: Ре: Ре: Ре: Ре: Ре:
Не, не, не. Неуредно је и компликовано, а у неком тренутку ћете сигурно превидети који је био оригинални наслов. Уколико се навикнете на овакав начин комуникације, прегледност у вашем сандучету ће постати изузетно лоша. Ускоро нећете моћи да се снађете међу хрпом нових порука које вам непрестано стижу.
Или избришите све и оставите само једно "ре:" уколико желите да прималац поруке зна да одговарате на претходну поруку, или једноставно напишите нови наслов и очистите све претходно.
Коришћење "?????" или "!!!!!"
Постоји једноставно објашњење зашто не треба користити узастопне знакове питања или узвика у наслову мејла: непристојно је! Уколико у писаној комуникацији и пословној кореспонденцији користите велика слова или овакве низове, ризикујете, јер то може бити протумачено као да вичете, а такав утисак сигурно не желите да оставите.
Кад је нешто заиста важно, довољно је да назначите у наслову да је "хитно". Лоша опција је да пошаљете само то у наслову, без икакве назнаке онога о чему се ради. Осећај који изазивају такве поруке може бити још гори, јер подстиче анксиозност. Потрудите се да избегнете овај дискурс по сваку цену.
НОЋУ ОСТАВЉАТЕ УКЉУЧЕН ИНТЕРНЕТ: А не знате КАКО то утиче на ваше здравље? НИКАД ВИШЕ!
"Марко овде"
Јован, Милица, Ивана… Уколико шаљете мејлове, не заборавите да прималац зна ко га је послао чим порука доспе у сандуче . То што ћете се представити у наслову мејла не говори много, а поента писања предмета мејла јесте да дâ неку основну информацију пре него што особа код које је мејл стигао отвори и прочита цело електронско писмо.
Прочитајте то што сте написали или размислите о поруци коју шаљете, а потом напишите кратак опис тога у наслову. Име само по себи не долази у обзир, а овакав поступак говори само о томе да нисте упознати са функционисањем сервиса за дописивање.