БЕЗ ОГРАНИЧЕЊА: "НЕОНАЦИЗАМ" на Twitteru користи на десетине хиљада људи
Невероватно...
На популарној платформи је (било) могуће промовисати више кључних речи које промовишу различите облике говора мржње...
Микроциљање неонациста, хомофоба и осталих подстрекача на мржњу и нетолеранцију било је доступно путем оглашавања на Twitteru. Новинари BBC-ja уочили су да је на тој друштвеној мрежи могуће циљати кориснике одређеним изразима, као што су „трансфобија”, „расна надмоћ” и „анти-геј”.
НИЈЕ ТЕШКО: Ево како да Windows 7 надоградите на WINDOWS 10
ОВО ЈЕ БУДУЋНОСТ: Контактна сочива ће бити наши мини-екрани
Као и већина друштвених мрежа, Twitter прикупља детаљне податке о сваком кориснику, што укључује које објаве лајкујете, прегледате и делите. Ова база података корисна је лицима која могу да пласирају своје поруке и производе тако што ће изабрати одређене карактеристике са листе различитих типова публике.
На пример, могуће је одабрати категорију „родитељи тинејџера”, а затим контролисати коме ће објава бити доступна успомоћ кључних речи. Штавише, Twitter оглашивачима пружа процену броја корисника који ће бити погођени одређеним кључним речима.
Уколико фирма која се бави продајом аутомобила жели да се рекламира својој циљаној публици термином „бензинац”, Twitter ће дати бројку људи који ће бити изложени њиховој реклами.
У складу са овим алгоритмом, BBC је ставио на пробу израз „неонацизам”. Алатка Twittera задужена за мерење доступности огласа открила је да циљана публика у Уједињеном Краљевству за овај израз износи између 67.000 и 81.000 корисника.
На званичном сајту Twittera је назначено да се пре одобравања сваки оглас ставља на ревизију. BBC је пласирао оглас користећи кључне речи које се могу сматрати осетљивима за различите типове публике. Њихов оглас је одобрен и био је јаван, све док га BBC није уклонио неколико сати касније. Иначе, цена огласа износи око 4,5 евра.
Оно што су новинари BBC-ja сазнали јесте да су са лакоћом били у стању да пласирају кључне речи попут „исламофобије”, „анорексије” и „булимије”, чије су циљне групе рањиве.
Резултате свог огледа BBC је пријавио друштвеној мрежи. Њихови представници су дали следеће саопштење:
- Наше мере превенције подразумевају и забрану појединих израза који се могу сматрати осетљивим или дискриминаторним. Базу података ових израза ажурирамо редовно. У том погледу, неки од ових израза су били доступни за микроциљање. То је наша грешка. Јако нам је жао што се ово догодило. Чим нам је указано на пропусте, побринули смо се да буду исправљени. Наставићемо са нашом политиком оглашавања, уз осврт на забрану промовисања оних садржаја који се у неком виду могу сматрати непримереним, нарочито за малолетнике.