ОВА ДРУШТВЕНА МРЕЖА БИ МОГЛА ДА УГРОЗИ И ИНСТАГРАМ И ТИКТОК "Глас је интимнији од текста" - број корисника само расте!
Апликација је у потпуности фокусирана на глас, а изговорене речи аутоматски се претварају у текст.
Да ли на пребукираном тржишту друштвених мрежа има места за још једну, мало другачију апликацију?
Тренутно имамо апликације које су доминантно текстуалне, имамо апликације и мреже за фотографије и видео, а AirChat је фокусиран на – глас. Иако су током пандемије представљене апликације у којима је доминантан начин конверзације гласовни (сетите се Цлубхоусеа), оне ипак нису заживеле и нису привукле довољан број корисника.
Екипа која стоји иза AirChata, а реч је о инвеститору Навалу Равиканту и једном од бивших директора у Тиндеру Брајану Норгарду, верује да постоји тржиште за апликације усмерене на гласовну комуникацију.
Они сматрају како је глас пуно интимнији медиј у односу на текстуалну комуникацију, па се на тај начин може пренети страст у порукама, за разлику од обичног текста: "Људи су створени да се слажу с другим људима, а то само захтева природни глас", објаснио је Равикант.
Сама апликација је по изгледу и интерфејсу слична бројним постојећим друштвеним мрежама. Корисници могу да објављују садржај, прате друге кориснике, лајкују њихов садржај и слично и могу да шаљу директне поруке другим корисницима апликације. Али уместо текстуалног уписа, у фокусу је глас тако да је објаву потребно изговорити, а корисници ће на AirChatu моћи да је преслушају, али и – прочитају. Наиме, апликација ће аутоматски претварати говор у текст за ситуације у којима не желите или не можете да слушате поруке других корисника. Али поента је да их не можете написати, већ само изговорити.
Ова апликација је прво била представљена крајем прошле године, а недавно је редизајнирана и доступна је за кориснике Андроида и Apple телефона, али само за оне који имају позивницу. Број њених корисника константно расте и биће занимљиво видети колико ће корисника ће наставити да је користи, а ко ће је само испробати и онда избрисати с уређаја, при чему је поново потребно подсетити на Цлубхоусе који је у једном периоду био веома тражена апликација, а данас је скоро више нитко не помиње.
Такође, на страници Фаст Company подсећају и на конкуренте који су се појавили након Мусковог преузимања Twittera. Иако су имали велику медијску праћеност и иако су многи корисници Twittera, тј. садашње платформе X најавили да одустају од те друштвене мреже и намеравају да се окрену неким алтернативним решењима, Мастодон је почетком године имао само 1,5 милиона активних месечних корисника, док су бројке Bluesky-a Џека Дорсија мало боље и износе око 2 милиона корисника.