Епл ће вас од сад ПРАТИТИ сваки пут кад приступите Епл продавници!
Независни аналитичари наводе да Apple сакупља податке о вама и вашем телефону чак и након што сте у подешавањима одабрали да не желите да им шаљете анализу вашег уређаја.
Apple се одувек представљао као компанија која приватност сматра 'основним људским правом', што се одразило на њихов став према рекламама на иОС-у и МацОС-у. Ствари се, изгледа, мијењају – и то на горе.
App Сторе већ неко време нуди рекламе на листи програма, док се бројни корисници плаше да ће компанијина политика ускоро променити смер. Додатно уље на ватру стиже у облику недавног открића независних произвођача софтвера, који наводе да Apple прати апсолутно све на шта притиснете прстом док користите App Сторе.
Два сигурносна аналитичара, који су си доделили име 'Mysk' изразили су забринутост у вези са App Стореом који се све више пуни рекламама. Тачније, открили су да иОС шаље детаљне информације о начину на који корисници врше интеракцију с App Стореом. Као што се може видети из приложеног видеа, кориснички подаци укључују детаље о местима на која корисник притиска прстом, а све се Appleu шаље у реалном времену путем датотеке ЈСОН.
Према Mysku, компанија кориснике у продавници апликација прати још од иОС-а 14.6 који је изашао у мају прошле године, а Хозе Адорно из БГР-а тврди да је компанија увела опцију за транспарентност праћења у апликацијама само месец дана раније објавом иОС-а 14.5.
Тренутно не постоји никакво званично објашњење на који начин Apple ове податке уопште користи, али изгледа да компанија наставља да прати кориснике унутар App Стореа у којем се, наглашава 9то5Мац, од недавно налазе и рекламе. Ово можда значи да се сакупљени подаци користе за извештаје о перформансама одређеног огласа, подацима које могу да анализирају оглашивачи, али то до данас није потврђено.
Иако Apple тврди да сакупљене податке не деле са трећим страна, све ово звучи веома контроверзно, с обзиром на то да компанија ствара баријере које трећим странама (као што су Google или Мета) ограничава праћење корисника иОС-а док паралелно развија свој рекламни бизнис. Према Mysku, подаци из App Стореа шаљу се Appleu чак и након искључивања опције за персонализовање реклама.
Apple је прошлог месеца рекламе увео и у резултате претрага у App Стореу: док су произвођачи апликације до сада могли да промовишу само у претрази, сад могу да плате да се рекламе појаве на приказу разних категорија или чак у картици Today.
Бројни корисници су након увођења реклама Appleu изразили незадовољство због етички дискутабилног садржаја, попут online играоница и апликација за дејтинг, што је довело до привремене обуставе приказа реклама за такве садржаје, али нико не зна шта точно следи.
Apple, према гласинама, у свој систем ускоро планира да убаци још реклама, док у исто време конкуренцији отежава приступ корисницима иОС-а. Ово ће с временом, надамо се, довести до отварања истрага о сукобу интереса.