Фејсбук и Инстаграм ускоро без реклама? Откривени планови које Мета има за Европу
Мета ће такође наставити да нуди бесплатне верзије Фејсбука и Инстаграма са огласима.
Мета разматра плаћене верзије Фејсбука и Инстаграма које не би имале рекламе за кориснике у Европској унији, рекле су за Њујорк Тајмс три особе које познају планове компаније.
БАТЕРИЈА ТЕЛЕФОНА ВАМ СЕ БРЖЕ ПРАЗНИ НЕГО ПРЕ? Ево у чему грешите током пуњења
СИГУРНОСТ НА ПРВОМ МЕСТУ: Уклоњене апликације које шпијунирају кориснике
Они који би плаћали претплату не би видели рекламе у апликацијама, рекли су људи који су говорили под условом анонимности јер су планови поверљиви. То би могло помоћи Мети да се ’одбрани’ од нових регулатива које пристижу из Европе, тако што ће корисницима понудити алтернативу услугама компаније заснованим на рекламама, које се ослањају на анализу података.
Мета ће такође наставити да нуди бесплатне верзије Фејсбука и Инстаграма са огласима. Још увек се не зна колико би плаћене верзије апликација коштале и када би их компанија могла избацити.
Казна за казном, забрана за забраном
Скоро 20 година, основна делатност компаније Мета је била усредсређена на пружање бесплатних услуга друштвеног умрежавања и продају реклама компанијама које желе да допру до што већег броја људи.
Обезбеђивање плаћене верзије био би један од најопипљивијих примера до сада како компаније морају да редизајнирају производе да би биле у складу са правилима у Европи.
ЕУ је забранила Мети да комбинује податке прикупљене о корисницима на својим платформама – укључујући Фејсбук, Инстаграм и Вацап – као и са спољних веб локација и апликација, осим ако не добије изричит пристанак корисника. У јануару је компанија такође кажњена са 390 милиона евра од стране ирских регулатора јер је приморавала кориснике да прихвате персонализоване огласе као услов за коришћење Фејсбука.
Мета у ЕУ управо из тог разлога није објавила ни своју нову апликацију Тредс.
Пресуде су произашле из доношења Опште европске уредбе о заштити података (Г.Д.П.Р.) из 2018. године, која је представљала значајан закон за заштиту корисничких података у онлајн свету.
Отвореност Мете за креирање плаћених претплата показује како они који живе у Европској унији, која се састоји од 27 земаља и отприлике 450 милиона људи, могу почети да виде различите верзије производа потрошачке технологије као последицу нових закона, прописа и судских пресуда.