Фејсбук има велике проблеме са иОС уређајима!
Епл је недавно почео са примењивањем функције App Трацкинг Transparency. Сада Епл апликације морају да од корисника затраже дозволу за праћење активности на интернету.
Промене које је Apple увео крајем априла сада утиче на оне који се рекламирају преко Facebook-a.
Промена је наишла на жестоке критике од стране компанија као што је Facebook, будући да праћење понашања корисника служи за циљани маркетинг и помаже у томе да им се приказују рекламе које се поклапају с њиховим интересовањима. Тврди се да ће промена коју је направио Apple уништити мале приватне бизнисе широм света, а компанија је на критике одговорила додатним променама које јој враћају контролу над тим како се приказују рекламе на иОС уређајима.
Произвођач iPhone уређаја већ продаје search адс за App Сторе, а у питању је услуга која developerima омогућава да плате како би се нашли у самом врху резултата претраживања. Тако се у врху листе претрага за “Twitter” налази ТикТок, будући да је издвојио више новца за рекламирање у Apple продавници. Компанија планира да у секцију “suggested” у App Стореу дода још једно поље које ће се приказивати на крају сваког месеца. У питању је одељак који ће developerima омогућавати да плате да се рекламе за њихове производе приказују на читавој платформи, не само у оквиру повезаних резултата претраживања.
Поменута проширења су поуздан знак да Apple планира да за себе узме већи део маркетинг колача. Индустрију, чија је укупна вредност око 350 милијарди долара, тренутно воде Google и Facebook, али би то ускоро могло да се промени. Томе би најпре могао да допринесе нови софтверски упдате – иОС 14.5 – који већ спречава да се подаци о iPhone корисницима прикупљају без њиховог јасног пристанка. Очекује се да већина корисника и убудуће неће делити своје податке, што ће задати озбиљан ударац начину на који мобилна рекламна индустрија функционише. Више од два месеца касније оглашивачи и даље трпе, а посебно су погођени e-commerce сајтови, будући да зависе од података које су до сада прикупљали у сарадњи са Facebookom. То што иОС корисници више не деле своје податке утиче на будућност дигиталног маркетинга, али и на приходе компаније Facebook. Тек ће у трећем кварталу бити јасно колико је тај утицај погубан, а до тада нам не преостаје ништа друго него да у тишини пратимо овај маркетиншки рат.