ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: Сваког Facebook корисника надгледа хиљаде компанија
Студија Цонсумер Репортс разоткрива масовни надзор корисника Facebook-a од стране хиљада фирми.
Студија организације Цонсумер Репортс, која се бавила анализом података Facebook корисника, дошла је до алармантних открића. Испоставило се да је чак 186,892 компанија слало податке о корисницима Facebook-a на ову друштвену мрежу. У просеку, сваки корисник био је праћен од стране 2,230 компанија, а неки чак од преко 7,000 фирми.
НЕВЕРОВАТНО: Најмањи Windows 11 икада - стаје на само 100МБ (ВИДЕО)
НЕВЕРОВАТНО: Овим патентом би власници Висион Про-а могли да пишу и цртају у ваздуху футуристичком Apple оловком
ВЕРОВАТНО НИСТЕ ЗНАЛИ: И рутер има рок трајања - Ево када би требало да га замените
Овакав вид надзора обухвата и мање видљиве методе као што је праћење сервер-на-сервер, где подаци са сервера једне компаније прелазе на сервере Мета-е, компаније која стоји иза Facebook-a. Овај метод је теже уочити у односу на стандардно праћење путем Мета пиксела на веб сајтовима.
Студија је такође указала на проблеме са алатима за транспарентност које нуди Мета. Неки од проблема укључују нејасно идентификовање фирми које деле податке и игнорисање захтева корисника за искључивање из праћења.
Како пише Телеграф, међу компанијама које деле податке корисника са Facebook-om нису само непознате фирме, већ и велики трговински ланци попут Home Депот-а, Macy's-a и Walmart-a, као и компаније за кредитно извештавање попут Experian-a и TransUnion's Неустар-а, а ту су и Амазон, Etsy и PayPal. Овакви налази покрећу бројна питања о приватности и безбедности података корисника на интернету, наглашавајући потребу за строжијим законима и регулативама у области дигиталне приватности.
Извештај можете прочитати ОВДЕ.