ФЕЈСБУК УВЕО КОНТРОВЕРЗНУ ЗАБРАНУ ПРЕД ИЗБОРЕ: Трампов изборни штаб бесан због оштре одлуке
Шта ће се даље дешавати?!
Компанија Facebook саопштила је да неће прихватати нове политичке огласе у недељи уочи председничких избора у САД, 3. новембра, што је још један у низу потеза те компаније да смањи ризик од ширења дезинформација и мешања у изборе.
Највећа друштвена мрежа на свету наставиће да дозвољава кампањама и другима да објављују политичке огласе који су већ у систему, као и да промене колико новца желе да троше или публику којој су рекламе намењене, али ће блокирати измену садржаја или дизајна огласа, пренео је синоћ Ројтерс.
Компанија је најавила да ће направити посебну ознаку за објаве кандидата или кампања који прогласе победу пре објављивања званичних резултата избора, наводи Глас Америке.
Извршни директор копаније Facebook Марк Закерберг рекао је данас за ЦБС да ће се нова политика "када ступи на снагу дефинитивно односити на председника и да ће важити за све пођеднако".
У објави у којој је најавио промене, Закерберг је навео да је забринут због јединствених изазова с којима се бирачи ове године суочавају због пандемије коронавируса, која је довела до повећаног гласања поштом.
"Такође бринем да би због дубоких подела у нашој земљи и потенцијалног објављивања резултата избора после више дана или чак недеља, могао да буде повећан ризик од грађанских немира широм земље", поручио је Закерберг.
Закерберг је претходно правдао своју одлуку да дозволи политичку расправу без ограничења, између осталог и преко огласа, који су изузети из програма за проверу чињеница са спољним партнерима, међу којима је и Ројтерс. Сада је потврђено да нови политички огласи могу да се постављају после избора.
Twitter је прошле године забранио политичке огласе, док је Гугл ограничио начин на који они који креирају предизборне рекламе могу да их намењују одеђеним бирачима.
Facebook је био мета оштрих критика, укључујући и запослених у тој компанији, зато што раније овог лета није оспоравао неколико запаљивих објава председника Доналда Трампа, међу којима је и једна у којој се изнете обмањујуће тврдње о гласању поштом.
Компанија је данас ставила нову ознаку на Трампову објаву, у којој се наводи да "гласање поштом има дугу историју поузданости у САД и да исто предвиђа за ову годину". Експерти такође упозоравају на лажне тврдње и теорије завере у све вероватнијем сценарију одложеног објављивања изборних резултата.
Трампов изборни штаб осудио је нове мере друштвене мреже Facebook.