КОНАЧНО: Chrome ће блокирати рекламе које троше превише системских ресурса
Лепо...
Google планира да у Chrome browser угради механизам који ће детектовати и искључивати рекламе који троше превише системских ресурса (мрежни проток и процесорску снагу). Овај систем ће бити званично пуштен у раду крајем августа, у оквиру Chrome 86 browsera.
Које су рекламе захтевне?
Према Google-u, реклама ће се сматрати превише захтевном уколико корисник не остварује интеракцију са њом (на пример није кликнуо на њу) и ако достигне било који од следећих критеријума:
- Ако користи више од 4 МБ мрежног протока
- Ако (укупно) дуже од 60 секунди користи 100 процената процесорске снаге
- Ако дуже од од 15 секунди у било ком интервалу од 30 секунди користи 100 процената процесорске снаге
Реклама која достигне било који од поменутих критеријума биће аутоматски искључена са странице на којој се налази, а на њеној позицији ће се приказати оваква порука.
Развој траје већ годину дана
Google је на овој опцији започео рад још пре годину дана. За сада је она доступна у експерименталној верзији Chrome-a (Chrome Canary), а да би се укључила потребно је да се откуца следећа команда:
chrome://flags/#enable-heavy-ad-intervention
Прва јавна верзија која ће имати ову опцију биће Chrome 86 Бета, док ће касније у финалноом издању ове верзије биће подразумевано укљлучена, како за десктоп, тако и за мобилне уређаје.
Према телеметрији, Google је утврдио да само 0.3 процената огласа спада у категорију „heavy адс“. Ипак, они троше чак 27 процената мрежног протока и 28 процената укупног CPU заузећа, када се узму у обзир сви огласи. Њиховим блокирањем ослободиће се знатни ресурси рачунара, а продужиће се и трајање батерије на мобилним телефонима и лаптоп рачунарима.