НАПРАВЉЕНА ЈЕ НОВА ВРСТА БАТЕРИЈА: Телефон неће морати да се пуни пет дана!
Ипак, још је у развоју...
Научници у Мелбурну развили су литијум-сумпорну батерију која има пет пута већи капацитет од литијум-јонских батерија.
Ова батерија одржава ефикасност од 99 одсто приликом више од 200 циклуса пуњења, а ако је имате у смартфону, не бисте морали свој телефон да пуните пет дана.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2014/05/06/whatsapp-na-mobilnom.jpg?itok=ddnDGeEw)
ПРЕСЕКЛИ: WatsAp се УКИДА за неке паметне телефоне, САЗНАЈТЕ да ли сте ПОГОЂЕНИ
Ипак, проблем са овим батеријама је то што се сумпорне електроде распадају током циклуса пуњења и пражњења, а енергетска предност брзо нестаје, каже научница Мадокт Шајбани, која је била на челу тима научника из Аустралије.
"Електрода ће се распасти, а затим ће се батерија брзо угасити", додаје она.
То се догађа зато што се сумпорна електрода шири и скупља током циклуса, при чему промена запремине износи око 78 одсто. Промена запремине се дешава и код електрода у литијум-јонским батеријама које напајају електричне аутомобиле и паметне телефоне, али је око осам пута мања, пише сајт News Сциентист.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2014/09/26/intel-logo-1.jpg?itok=4UyC98I1)
СВЕ БОЉИ И БОЉИ: За ове процесоре кажу да су одлични у МУЛТИТАСКИНГУ
Да би спречили распад електрода у литијум-сумпорној батерији, истраживачи су дали честицама сумпора више простора за ширење и скупљање.
Обично литијум-сумпорне батерије поседују материјале који везују честице заједно, како батерија не би пукла приликом ширења. Овде је коришћена мања количина материјала за везивање полимера у електроди, па је тако створено више удаљених структура између честица сумпора.
![](https://www.srbijadanas.com/sites/default/files/styles/search_desktop/public/a/t/2016/06/09/kamera.jpg?itok=gRvzgkVJ)
КАКАВ ПРОПУСТ: Милиона корисника у опасности због цурења података
Шајбанијева каже да би литијум-сумпорна батерија драстично смањила трошкове за електричне аутомобиле и складиштење енергије уопште, јер је сумпор широко распрострањен и изузетно јефтин материјал.
Међутим, литијум-сумпорне батерије могу се суочити са сличним етичким проблемима као литијум-јонске батерије.
Метални оксиди у литијум-јонским батеријама су обично никл, кобалт или манган, који су скупи и све их је мање у природи. Проблем је следећи: Значајан проценат кобалта, на пример, добија се у рудницима у ДР Конго, где раде деца.
Истраживачи ће додатно да тестирају прототипове батерија са циљем да их комерцијално израде у Аустралији у наредним годинама.