НЕЋЕТЕ ВЕРОВАТИ: Који је браузер најпопуларнији?
Тешка и тесна борба...
До сада је било веома тешко, практично немогуће, прецизно проценити који browser је глобално најпопуларнији. Многе компаније су тврдиле да имају такве податке, али су њихове процене засниване на релативно малим узорцима који се не могу узети као репрезентативни. Сада коначно имамо узорак који може да прикаже прецизније податке.
Наиме, Дигитал Analytics Програм (ДАП) у оквиру УС Федерал Говернмент-а објавио је лог-ове приступа сајтовима америчке владе у периоду од 90 дана. Иако можда не може да се примени на глобалне услове, ово је обезбедило дефинитивно најдетаљнији увид у употребу browser-a на америчком тржишту.
ОПАСТНОСТ ВРЕБА: Милиони рачунара са овим оперативним системом осетљиви на нападе
Chrome, па Сафари
Узорак се састојао од 4.02 милијарде забележених посета сајтовима, у периоду од почетка децембра 2019. године, до краја фебруара 2020. године. Као најпопуларнији browser издвојио се Google Chrome са 49 процената. На другом месту је Apple Сафари са 31.6 процената. Интересантно је како је Сафари заузео тако високо место, пошто се зна да су Мац рачунари заступљени на Америчком тржишту само са 9.3 процента. Одговор је у мобилним уређајима. Наиме, данас 46.9 одсто browsing тржишта отпада на мобилне платформе. На америчком тржишту најпродаванији су Apple-ovi телефони (29.5 одсто), којима можемо да додамо и 3.1 одсто browsing тржишта преко иПад уређаја. Другим речима, највећи број Сафари корисника „отпада“ управо на мобилне кориснике.
Треће место на листи заузео је ИЕ са 5.7 процената. Од тога, највише се употребљава ИЕ 11 (5.1 одсто), док времешни ИЕ 7 још увек употребљава 0.5 процената корисника. Нови Microsoft-ov browser, Edge заузима само 4.7 процената тржишта, док је Firefox још лошије позициониран, само са 3.6 одсто заступљености. Овај browser је у претходних пет година доживео највећи пад – 2016. године користило га је 11 процената корисника, док је 2018. године тај број опао на 8.2 процента, а данас га користи више него дупло мање корисника у односу на тај период. То указује да би Firefox морао нешто радикално да промени да би поново задобио поверење корисника. Уосталом, у ту причу уклапа се и информација да је средином јануара Mozilla, којој припада Firefox, отпустила 70 радника.