ОПАСНОСТ ПО ПРОФИЛЕ: Покушајте да већ данас обришете Тиндер и Spotify
Крах...
Истраживање портала Business Инсидер открило је да велики број интернет компанија продаје податке о својим корисницима трећим странама, односно оглашивачима. Међутим, иако то звучи као нешто што је противзаконито и угрожава приватност, све то лепо пише у условима коришћења које готово нико не чита када почиње са коришћењем нове апликације или сервиса.
Многе компаније су ипак изјавиле како немају план да то и учине, односно да не чине то активно, док су друге одбиле да коментаришу властите услове коришћења.
Тиндер је један од сервиса који имају богату колекцију корисничких података, а што не чуди посебно – због повезаности с Фацебоок профилом корисника. У условима коришћења им јасно стоји како могу да деле личне или друге податке у облику рачунарских података (анонимно) с трећим странама попут оглашивача, саветника и другог, у сврхе рекламирања, пословних анализа и слично.
Spotify je такође на листи, а наводе како прикупљају податке за потребе усавршавања властитог сервиса и оглашавање. Ово је заправо преко потребно за неке од кључних функција сервиса попут Дисцовер Weekly, који анализира шта корисници воле да слушају и пружа им персонализоване “playliste”. И Швеђани наводе како су подаци анонимни, а за Business Инсидер су изјавили следеће:
- Податке које делимо с партнерима користимо једноставно за то да побољшамо корисничко искуство, донесемо релевантан садржај и рекламе корисницима на бесплатној верзији услуге и изградимо нове и иновативне производе за сутрашњицу. Spotify не продаје корисничке податке, а њихова приватност и сигурност нам заузимају највиши приоритет.
СВИ ЈЕ ИМАМО НА СВОМ ТЕЛЕФОНУ: Ако избришете ОВУ апликацију батерија ће вам трајати ДУПЛО дуже
Lyft у својим условима коришћења кратко објашњава како могу да деле и информације с трећим странама, за пословне потребе. Те информације су анонимне. За Business Инсидер су изјавили тек како ‘тренутно не продају корисничке податке и немају скорих планова за то’.
Пандора такође наводи да дели заштићене податке корисника с трећим странама, опет – за потребе пословних анализа, оглашавања и слично.
Било како било, сви важећи сервиси корисницима пружају јасну слику о условима коришћења и правилима везаним за приватност. Места за бес тешко да може бити, али ако неко већ жели да сачува апсолутну приватност – па, на то треба једноставно заборавити у данашње доба.
КОРИШЋЕЊЕ НАВИГАЦИЈЕ ПОСТАЛО ПРЕВИШЕ ОПАСНО: Морате престати већ данас или ће вам се десити...