Радници Мајкрософта су направили ОГРОМНУ брљотину, а онда им је директор послао мејл у коме је писало ОВО
Од великих лидера може много тога да се научи, а ко би био бољи пример него извршни директор светског гиганта Мајкрософта.
Погледајте како је он поступио након што је један његов тим признао своју велику грешку и шта његов мејл може да нам каже о ефективном управљању корпорацијом.
Пре годину дана Твитер је покренуо свог бота по imenu Tay kako би демонстрирао како вештачка интелигенција може да комуницира са људима уживо. Након само 16 сати ова компанија је званично укинула поменути налог јер је ова ’млада дама’ постала расиста и износила је разне увредљиве коментаре, а Мајкрософт је упутио званично извињење.
Можемо само замислити каква је у том тренутку била атмосфера у тиму који се бавио Твитер ботом, а све је пратио мејл извршног директора. И док су многи очекивали страшну осуду оно што је Сатја Надела написао показује како се у оваквим ситуацијама поставља прави лидер.
Microsoft's ЦЕО @satyanadella цондемнс bigotry афтер ан Индиан engineer's мурдер https://t.co/8IK4iiblYf pic.twitter.com/3kUhgNRUul— ЦНЕТ (@CNET) February 27, 2017
„Наставите да напредујете и знајте да сам ја увек уз вас… Кључ је у томе да наставите да учите и унапређујете се“, написао је он између осталог у мејлу позивајући све запослене да саосећају са свима које je Tay uvredila.
Шта можемо научити о правим директорима из овог мејла:
Људи морају да знају да им чувате леђа
Лидери су они који предводе и они нису на високим позицијама само да би примали похвале и сликали се испред успешног тима. Њихова титула са собом носи одговорност. Зато су они, као председавајући групом људи, спремни да преузму део одговорности за своје људе.
Microsoft ЦЕО Satya Nadella says that Bill Гатес' оригинал mission 'always bothered ме' https://t.co/aGR7IWyOsi pic.twitter.com/waqIodJQtp— Yahoo Финанце (@YahooFinance) February 26, 2017
Критика је поклон
Прави директори знају да је добра критика злата вредна и зато се увек труде да она не буде само набрајање лоших ствари и грешака које већ сви знају. Критика може бити и добра и лоша али је важно да се из сваке грешке истиче шта је то што може да се научи и како треба поступити да до тога не би поново дошло.
Емпатија
Лидери су већ били тако где су други и зато знају да су грешке нормална ствар и да могу свима да се десе. Када запослени имају подршку и емпатију својих надређених они заиста могу померати границе. Сви смо људи и зато је веома важно да лидер стоји испред својих запослених јер су они његов избор.