РАТЕЛ benchmark мобилних мрежа - Телеком Србија на заслуженом првом месту
Комуникационе мреже одличног квалитета.
Регулаторно тело за електронске комуникације и поштанске услуге је, у периоду од септембра до децембра 2023. године, спровело упоредна мерења и анализу параметара квалитета услуга мобилних комуникационих мрежа сва три оператора мобилних електронских комуникационих мрежа у Републици Србији - Бенчмарк мобилних мрежа.
ВЕЛИКИ НАПРЕДАК: Ликови у видео играма ће причати нашим гласом помоћу вештачке интелигенције
Легендарна Windows XP позадина завршила и на "ружном" џемперу
КАКО СТАВИТИ ШИФРУ НА WI-FI? Пратите упутство, а ово су додатни савети како се заштитити на ИНТЕРНЕТУ и безбедно претраживати
Бенчмарк мобилних мрежа обављен је у складу са ЕТСИ ТР 103 559 Annex А међународним стандардом, који омогућава објективну процену корисничког искуства и квалитета сервиса свих оператора мобилних мрежа. Методологија бодовања развијена је за потребе рангирања мобилних оператора након бенчмарк мерења, тако да омогући процену перцепције квалитета коришћених услуга у мобилној мрежи: преноса говора, преноса података и видео сервиса.
Бенчмарк мерењима је обухваћено 55 градова, 17.000 км путева и више од 1.600 км железничких праваца у оба смера мерења. Током кампање обављено је преко 9.000 позива и 7.000 сесија за сваку од услуга преноса података, у мрежи сваког оператора, на свим расположивим технологијама (2Г, 3Г, 4Г).
Мерења су укључивала:
- мерење параметара квалитета за говорну услугу и услуге преноса података (Web browsing, брзина преноса података, YouTube, пренос WhatsApp порука) и
- мерења радио параметера за 2Г/3Г/4Г технологије.
Применом ове методологије, Телеком Србија је остварио укупан резултат у вредности од 90,32 поена, а затим следе А1 Србија са 90,12 поена и Yettel са 88,17, од могућих 100 поена.
Мала разлика у вредностима оствареног укупног резултата између Телекома Србија и А1 Србија указује на једнак ниво квалитета услуга које пружају својим корисницима.
Овогодишњи резултати показују побољшање квалитета услуга које мобилни оператори пружају својим корисницима у односу на претходну годину, што и јесте циљ бенчмарка мобилних мрежа.
Одличан резултат, са средњом вредношћу остварених поена од скоро 90% максималног могућег броја поена, сврстава операторе услуга у мобилним мрежама у Србији међу боље операторе у Европи. Тиме су се, према квалитету услуга, домаћи оператори додатно приближили операторима у европским земљама који су увели 5Г технологију.
Резултати бенчмарка мобилних мрежа и детаљне информације налазе се на линку ОВДЕ.