СТИГАО WARCRAFT III РЕФОРГЕД: Ево шта треба знати
После толико ишчекивања, „ремастеред“ верзија најпопуларније стратегије у реалном времену напокон је пред вама
Са малим закашњењем, „Warcraft 3: Рефоргед“ је напокон угледао светлост дана. Прошло је готово две деценије од како је ово ремек-дело „Blizzard-a“ било на врху топ листе стратегија у реалном времену, и мало игара је од тада успевало да достигне тако трајну популарност, пише „ПЦ Гамер“.
За оне који су мање упућени – „Warcraft 3“ садржи познату РТС (реал-тиме strategy) формулу за прикупљање ресурса, изградњу базе и сукобљавања војски, а „Blizzard“ је 2002. одлучио да убаци још неке састојке, а као најважнији – хероје. Свака фракција их има неколико, и сваки има јединствене магичне способности. Улазећи у сукобе са бићима постављеним негде на мапи, али и трошењем злата у продавницама на опрему, хероји могу напредовати и постајати све јачи. Ако буду убијени, могуће их је поново оживети у свом граду.
УПРКОС ГИГАНТИМА - ОДЛУЧЕНО! Један пуњач за све телефоне!
ГУСКА КОЈА ТРОЛУЈЕ: Погледајте како обична гуска може да вам упропасти гејминг
ТРКА У ОКВИРУ КУЋЕ: Конзола Switch потука СНЕС у укупном броју продатих примерака
Будући да су хероји у фокусу, „Blizzard“ је смањио број јединица које одједном можете контролисати на 12, што није промењено у „Рефоргед“ верзији. Наравно, могуће је изградити и више од 12 јединица, али бројност није увек најважнија имајући у виду да она кошта – бројна војска значи и скупље одржавање.
Хероји су оно због чега ћете се осећати заиста моћно, али мањи број јединица аутоматски значи и да је свака грешка потенцијално фаталнија – све можете изгубити после само неколико кликова. Са друге стране, није потребно много времена да обновите своју војску, али до тада би непријатељ већ могао да нападне ваш град. Све ово задржано је и у новој верзији игре.
Упркос новом дизајну, променама на мапама и корисничком интерфејсу, ово је и даље класични „Warcraft 3“. „Blizzard“ је чак увео мање промена него што је испрва било планирано, што је поделило играчку заједницу. Неки су задовољни због конзервативнијег приступа и задржавања свих познатих елемената који су прославили игру, док су други очекивали неке нове ствари имајући у виду да не постоји модерна верзија ове игре.
Промене на јединицама и мапама
Визуелне промене на јединицама и зградама дефинитивно су приметне, међутим ако је прошло много времена откад сте играли игру, на први поглед могу вам се учинити баш онаквим каквим их и памтите. Естетика подсећа на „World оф Warcraft“, тако да би требало да се осећате као да сте на свом терену уколико сте годинама истраживали Азерот. Модели јединица су знатно разноврснији и детаљнији, и јединице се визуелно разликују међусобно. Ово помало негативно утиче на јасноћу, нарочито током битке када се помешају. Људска перцепција може бити помало преоптерећена. Упркос томе, ко је једном видео нове моделе, биће му веома тешко да се врати на старе једноличне.
На мапама су приметне незнатније промене. Сам дизајн није споран, али чини се да је визуелно мало тога промењено. Иако је коришћен нови дизајн, „Blizzard“ је можда био и преопрезан у настојању да се држи оригиналности.
Мултиплејер је задржао своје чари. Вероватно је већина играча изгубила некадашњу брзину и агилност потребну за успешан сукоб са другим играчима, али то се може извежбати. Игра вас може преварити да помислите како је све у реду и како полако стварате своју силу, све док не будете довољно јаки да војску пошаљете у непријатељску базу. Заправо, ово је и даље брза трка у наоружавању.
Багови
Током бета тестирања, учитавање игре није увек било гарантовано и успешно, а са „сецкањем“ су се суочили многи грачи. Није најјасније шта је промењено сада у верзији 1.0. Најновија закрпа показује само списак ствари које су додате, али не и оних које су поправљене. Сецкање није увек присутно, нарочито код мањих мапа, али код оних великих играње може постати веома мучно.
Пријављено је још неколико других проблема. Понекад је потребно неколико покушаја како би „цустом гаме“ режим игре радио, али једном када започне, проблема више није било. Могућност учитавања сачуваних игара такође је онемогућена, премда ће сигурно бити додата у будућности. Неки играчи су пријављивали проблеме са повезивањем са другим играчима приликом мултиплејер партија, немогућности да се креира нова игра, а понекад и са пријављивањем на игру. „Blizzard“ је саопштио да је већ истраживао неке од ових проблема.
Кампања, још једна од важних ставки игре, још увек је неистражена, и током наредних дана, како је играчи буду прелазили, биће и више утисака. Уколико буде подједнако занимљива и добро изведена као у верзији из 2002. године, моћи ћемо да кажемо да је „Warcraft 3: Рефоргед“ са правом истргнут из 2002. године и доведен у 2020. Свакако, „Warcraft 3“ је и даље сјајна стратегија у реалном времену, али остаје утисак да је „Blizzard“ имао простора да учини још.