СВЕ МЕЊАЈУ: Гугл измењује начин функционисања интернета
Невероватан подухват...
Гуглов циљ је да у исто време побољша приватност корисника и заштити послове издавача и оглашивача.
Google контролише начин на који већина света сурфује интернетом, а њихов прегледач Chrome користи више од пола светске популације. Та компанија сада жели да промени начин на који друге компаније и оглашивачи прате милионе Chromeovih корисника.
У посту који је недавно објавио технички директор Chrome-a Џастин Шу, наводи се да компанија намерава да укине „колачиће треће стране“ (third party cookies) у року од две године.
НИЈЕ ТЕШКО: Ево како да Windows 7 надоградите на WINDOWS 10
Обични „колачићи“ дозвољавају сајтовима да прате вашу активност, а „колачићи треће стране“ дозвољавају то и сајтовима које нисте ни посетили. Њихово укидање омогућиће корисницима интернета да боље сачувају своју приватност.
- Корисници захтевају већу приватност - транспарентност, могућност избора и контролу над употребом њихових података - због чега је јасно да екосистем интернета треба да еволуира како би удовољио све већем броју оваквих захтева - каже Шу.
Већина популарних прегледача, укључујући Apple-ov Сафари и Mozilla Firefox, већ је поставила стриктнија ограничења у овој области, а Googleovo саопштење појавило се дан пре него што је Microsoft представио свој нови Edge, који је направљен на основу Chrome-ovog кода, али са већим ограничењима у вези са колачићима.
Шу је, у објави, критиковао приступ неких Chrome-ovih конкурената.
- Неки прегледачи су реаговали на захтеве корисника блокирањем колачића треће стране, али ми сматрамо да то доводи до ненамераваних последица, које негативно утичу и на кориснике и на екосистем интернета - изјавио је он.
Googleov циљ је да у исто време побољша приватност корисника и заштити послове издавача и оглашивача, пише CNN.
- Блокирање колачића без проналажења другог начина за пласирање релевантних реклама знатно смањује примарни извор прихода издавача, што угрожава будућност интернета - пише у саопштењу.
Ипак, експерти тврде да је Googleov приступ такав због њиховог сопственог дигиталног маркетинга, који им доноси велику већину прихода.
- Други претраживачи желе да ограниче колачиће треће стране, мотивисани све већим корисничким незадовољством. Превише реклама таргетира кориснике на основу посете одређеним сајтовима, па су људи све више свесни да се њихово претраживање прати широм интернета - каже Џастин Брукман, директор на одсеку приватности потрошача и технолошке политике у непрофитној организацији Цонсумер Репортс.
- Google, са друге стране, делује заинтересовано да очува праћење треће стране - али како су колачићи крхки и нападају се са свих страна, зато Google истражује друге методе праћења у претраживачу - додао је Брукман.
Према његовим речима, постоји основани страх да би Google могао да употреби своју моћ и доминацију да настави да прикупља податке чак и без колачића и да угуши конкуренцију у том процесу.